אבינועם שושן ובן גוזי – המלחמה


להאזנה לתוכן:

נראה שהאיש החזק בנמל אשדוד, אבינועם שושן, שנבחר למועצת העיר אשדוד, מתכוון להיות הנציג הלא רשמי של עובדי עיריית אשדוד. הוא יוצא למתקפה על הנהלת העיר וועד העובדים. אך מולו עומד בן גוזי שהוא גם חזק בפני עצמו. המלחמה רק החלה ולא יהיה משעמם

מי שלא רצה את בן שושן בקואליציה, ימצא אותו עושה בלאגן להנהלה תוך הבית. בן שושן מומחה עם קבלות בארגוני עובדים יוצא בהתקפה על ההנהלה והועד. במכתב לראש העיר - שושן תוקף את הקיצוצים שנעשו לשכר השעות נוספות והתעריפים בשבתות, במעמד צד אחד כשהועד לא מגיב ולא פועל כדי להגן עליהם.

 

שושן יוצא למען שובתי הרעב שלא זוכים לייצוג מהועד הקיים.

יו"ר הועד מאיר בן גוזי , לא קוטל קנים בעצמו, מפשיל שרוולים ומשיב מלחמה. השבוע הוא השיב במכתב חריף משלו:

"מכתבו של שושן הינו חוליה בשרשרת ההשמצות הבוטות והחריפות אותן הוא משמיע כנגדי באופן העובדים, מתוך מניעים אישיים, זרים ופסולים ובייחוד ללא ידיעת העובדות והבנת הנושאים המקצועיים.

חמורה שבעתיים היא העובדה כי מר שושן, אשר לטעמי חורג הוא במכתבו מתפקידו כחבר מועצה, לא טרח לבדוק עם ועד העובדים ועימי את הדברים לגופם, טרם בחר הוא להשמיץ אותי ואת ועד העובדים העושים מלאכתם נאמנה לשמירה על עובדי העירייה.

לו אכן היה בודק מר שושן, אזי היה מגלה כי ערכתי בדיקות אלו מול הגורמים המקצועיים והמשפטיים בהסתדרות וכי לאור העובדה כי עסקינן בחריגות שכר, הרי שלא ניתן לתקוף ולהוביל להמשכיות התשלום החורג, העומד בסתירה להסכם חריגות השכר שנחתם בשנת 99.

ידוע היטב לך ולכל הנוגעים בענייניה של עיריית אשדוד, כי ועד העובדים בכלל ואני כיו"ר הועד בפרט, עומד איתן ולוחמני כנגד כל פגיעה בשכרם ותנאי עבודתם של העובדים, קטנה כגדולה ועל כך אין כל חולק.

אולם, הנחיה זו להפחתת תעריף השכר בשבתות והגבלת השעות הנוספות, אינה גזירה מבית מדרשו של ראש העיר כי אם מבית מדרשו של הממונה על השכר באוצר. אבקש להזכיר למר שושן וככל הנראה אף לחדש לו, כי רק לאחרונה הבאתי אני להסכם אל מול הממונה על השכר המסדיר את חריגות השכר בעיריית אשדוד, תוך ביטול דרישות ההשבה לכ- 95% מתוך תשע מאות העובדים המופיעים בדו"ח חריגות השכר.

עמידתו של מר שושן כנגד ביצוע הנחיית הממונה על השכר, הנובעת כולה מחוסר הבנה מקצועית של נושא חריגות השכר בתחום הרשויות המקומיות ככל הנראה בשל היותו חבר מועצת עיר חדש, אינה אלא ניסיון פופוליסטי לזכות באהדת הציבור ומושתתת בעיקרה על מניעים זרים ופסולים. 

לצערי הרב, עמידה זו תוביל לפגיעה קשה אף יותר ב – 900 עובדי העירייה המופיעים בדו"ח חריגות השכר, שכן אי יישום החלטת הממונה בנוגע לשעות הנוספות, עלולה לגרור ביטול ההסכם בעניין חריגות השכר אל מול הממונה על השכר, הסכם בו הושגו הישגים אדירים ביחס לחריגות השכר של עובדי העירייה והצלתם מהשבת כספים.

מעניין מה יכתוב מר שושן במקרה זה לעובדי העירייה???

ליבי כואב ודואב עם כל אחד מהעובדים אשר נפגעים מהחלטת הממונה על השכר, אולם לצערי אין לנו אלא לנהוג כוועד עובדים שקול ואחראי ולהגן על זכויות העובדים ולמנוע מהם פעם נוספת לעמוד בפני דרישות קשות להשבות שכר אשר משולם בניגוד להוראות הדין.

ועד העובדים יחד עם העירייה פעל לסייע לעובדים השובתים לצורך הפחתת הנזקים שיגרמו להם בשל יישום החלטת משרד האוצר, אולם דומה כי ארבעת העובדים מוחזקים ככלי שרת בידי גורמים בעלי אינטרס אישי, כלכלי ופוליטי, אשר פגיעתם מזערית בלבד.

ועד העובדים ואנוכי נמשיך בהגנה מוחלטת וללא כל פשרות על זכויות העובדים ונפעל ככל שביכולתנו לשיפור תנאי עבודתם ושכרם של עובדי העירייה, אולם הכול במסגרת החוק, שאם לא כן נמצא את עצמנו מובילים את העובדים בכחש לזכויות אשר יילקחו מהם בעתיד עם דרישות מופרזות להשבה, כפי שראינו ממש בימים אלו.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה