מנכ"ל העירייה במכתב לעובדים: "קומץ עובדים מנסים להרוויח הון פוליטי"


להאזנה לתוכן:

בעקבות אירועי הימים האחרונים, בהם התבצרו מספר עובדי אחזקת חופים בחוף מי עמי ועובדים נוספים מאגף החופים פתחו בשביתת רעב על רקע הקיצוץ בשעות הנוספות, משגר מנכ"ל העירייה מכתב לעובדי העירייה. במכתבו מאשים אילן בן עדי, המנכ"ל: "לא אתן לבחירות הצפויות לוועד העובדים להפוך לקרב פוליטי מלוכלך על גבם של עובדי העירייה ותושבי אשדוד"

הקרב על הוועד או קרב אמיתי של השרדות? מנכ"ל עיריית אשדוד, אילן בן עדי, מאשים גורמים פוליטיים וקומץ עובדי בהסתה וביצוע מעשים קיצוניים על רקע הבחירות הקרבות לועד העובדים וניסיון לקצור הון פוליטי.

מכתבו של בן עדי מגיע בעקבות אירועי הימים האחרונים, בהם עובדי אחזקת החופים פתחו בשביתת רעב מול עיריית אשדוד ועובדים אחרים התבצרו במשרדים בחוף מי עמי והפסיקו את ההתבצרות רק לאחר שנפשו עם ראש העיר, יחיאל לסרי.

אשדוד נט מציג את מכתבו המלא של המנכ"ל אילן בן עדי. אין בהצגת הדברים משום נקיטת עמדה כל שהיא על ידי אשדוד נט, אלה אינפורמטיבית בלבד. לטענות שהעלו שובתי הרעב בפני כתב אשדוד נט ביום שבו פתחו בשביתת רעב - לחצו כאן.

מכתבו המלא של בן עדי, לא נגענו:

"עובדים יקרים,

לאור אירועי הימים האחרונים, אני מוצא לנכון לפנות אליכם ישירות על מנת להסביר ולהבהיר מספר עובדות.

בשבועות האחרונים התקבלה החלטה בנושא השעות הנוספות והעבודה בשבת, בעקבות דרישה חד משמעית של משרד האוצר שדרש מעיריית אשדוד לפעול בהתאם לחוק ולהסכם הקיבוצי הארצי שנחתם עם ההסתדרות. משרד האוצר התריע כי במידה והעירייה לא תעשה זאת, ייאלצו העובדים להחזיר את השעות עבורם קיבלו תשלום, מכיסם!

לצערי, גורמים פוליטיים שונים בעיר  יחד עם קומץ עובדים שדיווחו מאות שעות עבודה נוספות בכל חודש בניגוד לחוק, וחלקם בדיווחים שיקריים, שלא השלימו עם תוצאות הבחירות , מנסים לנצל את מועד הבחירות הקרוב לוועד עובדי העירייה, ולהרוויח הון פוליטי על גבם של העובדים וחמור מכך – של תושבי העיר.
 וכך בימים האחרונים אנו עדים לסדרה של פעולות ומעשים קיצוניים של מספר עובדים שהחליטו לקחת את החוק לידיים, תוך פגיעה אנושה בחבריהם לעבודה וחמור מכך – בתושבי העיר, ורק מפאת צנעת הפרט לא נחשוף את רמות השכר הבלתי הגיוניות שקיבלו עובדים אלה.

וכאן אני מותח את הקו האדום.

לא אתן לבחירות הצפויות לוועד העובדים להפוך לקרב פוליטי מלוכלך על גבם של עובדי העירייה ותושבי אשדוד. אנו הולכים במשך שנים יד ביד, ויחד הצלחנו למצב את העיר אשדוד בצמרת הערים בארץ. ההישגים אליהם הגענו הגיעו בעקבות העבודה הקשה שלכם, עובדי העירייה, לאורך כל שעות היום והלילה, תוך מסירות ואכפתיות אישית יוצאת מגדר הרגיל. כל אחד בתפקודו הביא תוצאות שהעיר אשדוד ותושביה חלמו עליהם שנים רבות.

עיריית אשדוד מכבדת את זכותם של עובדי העירייה להתאגד ולפעול במסגרת הוועד, אולם תופעות קיצוניות כמו אלה שחווינו בימים האחרונים, בהם קבוצה מצומצמת של עובדים לוקחת את החוק לידיים, לא תעבור בשתיקה. לעובדי עיריית אשדוד יש ועד יציג אחד הרשאי לייצג את העובדים מול העירייה. הנושא של שעות העבודה הנוספות לא עבר על סדר היום של חברי ההנהלה, ואנו מנסים למצוא פיתרון חוקי מול משרד האוצר.

בעקבות פניית יו"ר וועד העובדים לראש העיר ולמנכ"ל העירייה כבר בשבוע שעבר, הבטיח ראש העיר כי יבחן ביחד עם מנכ"ל העירייה את הנושא שוב מול משרד האוצר.       

 בחירות הוועד הן לגיטימיות, דמוקרטיות וזכותו של כל עובד להתמודד, אולם, לא ניתן להפוך את הבחירות לשדה קרב פרוע בו הכל מותר, ואיש הישר בעיניו יעשה.

ב ב ר כ ה ,

אילן בן-עדי

מנכ"ל העירייה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה