גיחה קצרה – הצלחה גדולה


להאזנה לתוכן:

שכבת כיתות ט' במקיף ט' יצאה השבוע לגיחה המסורתית בת היומיים בפארק אשכול שבדרום. למעלה מ-200 תלמידי השכבה ו-26 מש"צים חוו את חוויית השטח ונהנו מכל רגע. "היה כיף" אומרים הם ומציינים כי אין דרך טובה יותר להפנמת ערכי חברה ומולדת, כמו טיולי שטח, פעילות אתגרית ומפגש עם חילות ומורשת צבא ההגנה לישראל.

לאחר חודשיים של הכנות וצפייה לקראתה, יצאו תלמידי כיתות ט' במקיף ט', אל הטיול החווייתי בפארק אשכול שבנגב הצפוני. לטיול בן היומיים קוראים הם גיחה, והשנה נקבע כי הנושא שילווה את תלמידים בגיחה יעסוק ביחידות צה"ל השונות: שייטת, צנחנים, דובדבן, גולני, צוללות, שלדג וגבעתי. את היחידה בחרו התלמידים ואימצו אותה. 

במהלך ההכנות התוודעו התלמידים למורשת של היחידה אותה בחרו וגייסו אותה כדי להעצים את כיתתם מול שאר הכיתות המשתתפות בגיחה. סה"כ יצאו כ-205 תלמידי שכבה ט' ועוד כ-26 מש"צים (מדריכי של"ח צעירים) שהובילו את הגיחה.

בית הספר ובכלל בבתי הספר באשדוד, ישנה מסורת מכובדת של גיחות איכותיות ומשמעותיות לתלמידים, זאת בעזרת התמיכה החשובה מאוד של הנהלת בית הספר בפרט ועיריית אשדוד בכלל (בעידוד הכשרת משצי"ם, מלגות ועוד), דבר זה אינו מובן מאליו והוא לשבחן של העוסקים בדבר.

למעשה הגיחה מהווה מגע בלתי אמצעי בין התלמיד לארץ, לחבריו, לנוף, למורה ולערכי היסוד של החברה הישראלית – ההתמודדות הערכית, האתגרית והחווייתית שביציאה לשטח, הקמת המחנה, עבודת צוות, בישולים ועוד בכוחות עצמם. "לחוויה זאת אין שני לה ומהווה נידבך חשוב ומרכזי שמוציא מהכוח אל הפועל את העשייה הערכית מבחינת ערכים. לא רק מדברים אלה עושים" אומרים במקיף ט'.

ראוי לציין שמעבר לתרומה החינוכית ערכית חווייתית של המחנה, אפשר להתרשם מהחוויה האישית וההנאה הצרופה של התלמידים, אשר לא הפסיקו לשבח את הגיחה ואת מה שהיא עשתה להם. "היה מדהים", "איזה כיף", "אני בניתי", "אני בישלתי" ועוד.. היו מעט מהדברים שהשמיעו התלמידים שחזרו מהגיחה. בבית הספר אומרים: "יתרה מכך, הגיחה מאפשרת את מימוש יכולתם של המש"צים ופיתוח מנהיגות צעירה המהווה מודל לדוגמא וחיקוי לשכבות הצעירות יותר. דבר המעודד תרבות בית ספרית חיובית ומשפיעה על האקלים החינוכי של בית הספר".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה