השר לביטחון פנים מגבש תכנית ביטחון אישי עם גרשוב


להאזנה לתוכן:

עקב אירוע דקירות אלים ברחוב הרב מיימון ברובע ב' ומקרי אלימות נוספים התעורר נושא המהגרים הבלתי חוקיים.
לאחרונה, נפגש השר לביטחון פנים, חה"כ יצחק אהרונוביץ עם סגן ראש העיר, מר ולדימיר גרשוב בלשכתו בתל אביב, ודן עמו בסוגיית המהגרים הבלתי חוקיים מאפריקה השוהים באשדוד.

ולדימיר גרשוב דרש להשית קנסות כבדים על מעסיקים ומשכירי דירות באשדוד שבפועלם מעודדים את
תופעת המהגרים הבלתי חוקיים בעיר.

בישיבה שהתקיימה עם השר אהרונוביץ, הדגיש גרשוב כי מדובר בבעיה אקוטית ובעלת חשיבות ממעלה ראשונה עבור תושבי העיר, כך שאינה סובלת עוד דיחוי. נוסף על פנייה זו עלו במהלך השיחה נושא יעילות אכיפת החוק ע"י המשטרה בעיר, והתמודדות עם עבירות נפוצות כמו וואנדליזם ורעש. 

השר אהרונוביץ חלק עם גרשוב את תכניות המשרד בו הוא עומד בראשו, והפתרון המתגבש על ידיו.

לדברי השר, כבר היום בזכות הצעדים בהם נקטה הממשלה, כמו הקמת הגדר בגבול עם מצרים והחמרת הענישה, מספר המהגרים הבלי חוקיים שנכנסים לגבולות ישראל בשנה האחרונה ירד כמעט לאפס. מעבר לכך,  השר לביטחון פנים הבטיח כי עוד השנה משרדו יפעל להעלאת כשלושים אלף מהגרים בלתי חוקיים על מטוס מכל רחבי הארץ ולהחזירם לארצות מוצאם.

לשמחת סגן ראש העיר, מר גרשוב, השר לביטחון פנים הבטיח להענות לבקשתו להתחיל ביישום תכנית השיטור העירוני כבר משנת 2014.

כתוצאה מתוכנית זו, צוות עובדי תחנת המשטרה באשדוד יגדל ב 20 שוטרים נוספים ובשתי ניידות. צעד שישפר משמעותית את תחושת הביטחון בקרב תושבי העיר.

נוסף לכל, הדגיש השר אהרונוביץ את הצלחת הפרויקט "עיר ללא אלימות" באשדוד, שהחל את פעילותו עוד בשנת 2009, וזאת בעקבות פנייתם של סיעת "אשדוד ביתנו" וראש העיר. תקציב הפרויקט "עיר ללא אלימות" נאמד עד היום ב 8.2 מיליון ש"ח, כאשר כ- 3 מיליון מתוכם הוקצבו לטובת הרשות העירונית למלחמה בסמים.

השר הזכיר גם את הקצב היפה בו נבנה בניין המשטרה המחוזי, בן ארבע הקומות, שבסיומו (2014) אמור להיות המטה המשוכלל והמתקדם מסוגו בארץ.

 לקראת סיכום הישיבה, הביע השר תקווה כי כל האמצעים שמעמיד משרדו של השר לטובת העיר אשדוד יסייעו באופן משמעותי לשמירה על שלטון החוק והסדר בעיר, ובפרט כנגד עבריינותם של המהגרים הבלתי חוקיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה