אושרה התוכנית להקמת "נמל הדרום" באשדוד - כך הוא יראה


להאזנה לתוכן:

המועצה הארצית לתכנון ובניה החליטה לאשר את התוכניות הסטאטוטוריות המפורטות של חברת נמלי ישראל להקמת "נמל הדרום" באשדוד ו"נמל המפרץ" בחיפה

המועצה הארצית לתכנון ובניה  אישרה  את התוכניות הסטטוטורית המפורטות של חברת נמלי ישראל להקמת מסופי מכולות חדשים , "נמל הדרום", באשדוד (תמ"א /13/ב /2 1 א'  ) ו"נמל המפרץ" בחיפה (תמ"א 13/ב/1/1  ) המועצה הארצית החליטה כי בחודש הקרוב ידווח לה ע"י משרד הביטחון וחברת נמלי ישראל על קידום ההסכמות בינהם בעניין תיאומים הקשורים לנמל הדרום לאחר בנייתו. לאחר מכן, התוכניות תועברנה לאישור הממשלה.

החלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה  היא אבן דרך מרכזית בתהליך התכנון, הבקרה  והתאום בתהליך סטטוטורי מורכב שהחל ב 2008. בהליך השתתפו כל משרדי הממשלה הרלוונטיים ורספ"ן  וכל תוכנית נדונה בכל הועדות הנדרשות: ועדות העורכים, הועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע), הועדה לשמירת הסביבה החופית (ולחו"ף), ועדות מקומיות, בועדות המחוזיות לתכנון ולבניה וכמובן במועצה הארצית לתכנון ולבניה.  

מידע על "נמל הדרום"

מסוף המכולות יהיה בשטח 770 דונם

הארכת שובר הגלים הראשי הקיים  בכ 600 מטר

הקמת שובר גלים משני:  1500 מטר.

אורך רציף ראשי:  1050 מטר

עומק מים רציף ראשי: 17.3 מטר

רכבת מטענים במסוף: 3 מסילות באורך כולל של 2,100 מטר.

מתוכנן לקיבולת מרבית:  כ 1.5  מיליון TEU בשנה.

שר התחבורה הבטיחות בדרכים והתשתיות הלאומיות חה"כ ישראל כ"ץ בירך על החלטת המועצה וציין כי "הנמלים החדשים יאפשרו את הגעתן של אניות הענק לכאן, להרחבת מעגל התעסוקה ולמינוף כלכלי אדיר לצפון המדינה ולאזור הדרום ולערי הנמל חיפה ואשדוד. כמו כן, הקמת הנמלים החדשים תגדיל  את קיבולת נמלי הים של ישראל בכמליון וחצי מכולות (TEU ) בשנה ותיתן מענה לגידול הצפוי בסחר החוץ של ישראל בשנים הקרובות".

מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן בירך אף הוא על ההחלטה. לדבריו, "חברי המועצה הארצית לתכנון ובנייה  מכירים בחשיבות הלאומית של מיזמים אלה לצמיחתו של המשק הישראלי ולשיפור פעילות סחר החוץ של ישראל. המועצה הארצית לתכנון ובניה ומינהל התכנון, מלווים את שני הפרויקטים, משנת 2008 בהליכים מורכבים, מקצועיים ושקופים. לאורך כל התהליך, וגם בהחלטה היום,  גלומה ההבנה כי המשך פיתוח הנמלים חיוני למשק הישראלי".

צילום הדמיה: HUE 3D Studio/חברת נמלי ישראל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה