ביוב מחמישה ישובים בסביבה זרם לנחל לכיש וזיהם אותו - חשש לזיהום בחופים


להאזנה לתוכן:

אם נפעמתם מהזרימות היפות בנחל לכיש במנת הגשם האחרונה, כדאי שתדעו שמלבד מי גשמים, בנחל זרמו כמויות גדולות של מי ביוב, מחמישה ישובים במועצה האזורית באר טוביה, זאת בעקבות תקלה. לא ניתן היה לחסום הנחל ומי הביוב זרמו היישר לים

נחל לכיש שוב מזוהם ממי ביוב: תקלה בקו סניקת הביוב במועצה האזורית באר טוביה, הובילה להזרמת מי הביוב אל נחל לכיש וממנו לים.
הן במועצה האזורית באר טוביה והן איגוד ערים לאיכות הסביבה באשדוד, לא הוציאו הודעה לתקשורת. לא ברור אם בוצע דיגום בנחל לבדוק את היקף הזיהום וכן אם בוצעה בדיקה בחופים הסמוכים לשפך, לבדיקת הזיהום.

מי שזיהה שביוב זורם למחל לכיש היה העיתונאי דור גפני, שסייר באזור בו נשפך נחל האלה לכיוון נחל לכיש, והריח ריח חריף של ביוב. בבירור שערך עם ד"ר ענת רוזן, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה באשדוד, התברר לו שהנחל מזוהם כבר מספר ימים, עוד לפני גל הגשמים האחרון.

בשידור ברדיו דרום, אמרה מנכ"לית איגוד ערים כי נראה כי סיום תיקון קו הסניקה בבאר טוביה יסתיים, ככול הנראה, היום.

כאן המקום לציין כי דייגים רבים מגיעים לאזור השפך של נחל לכיש, במיוחד אחרי סערות, זאת בעקבות בריחת דגי דניס מבריכות הדגים סמוך לנמל אשדוד. 

שלומי שמאי, סגן ראש המועצה האזורית באר טוביה והאחראי לתחום הפיתוח והתשתיות במועצה אמר ברדיו דרום 101.5: "ביום שלישי האחרון, 29 בינואר, קרס קו סניקה שמוביל מיישובי המועצה למט"ש. עם היוודע הנושא דיווחנו על כך לכל הגורמים הנוגעים לדבר: איגוד ערים, המשרד להגנת הסביבה,המשטרה הירוקה ועוד שהגיעו כולם למקום. במקביל שלחה המועצה האזורית באר טוביה מהנדס שפכים וצוות פיתוח שהחלו לתקן את הנזקים ולהחליף את כל הקו המדובר. הצוות עבד בתנאי שטח ומזג אוויר קשים וטיפל בתקלה".

צילום נחל לכיש: אשדוד נט

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה