את לא כמו כולם

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('77d131e8-e476-4ad5-8ee8-3ad09c768108','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('77d131e8-e476-4ad5-8ee8-3ad09c768108','/dyncontent/2024/3/10/d666082b-1e2d-4310-a54a-51b66018a2ce.gif',17601,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('77d131e8-e476-4ad5-8ee8-3ad09c768108','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('77d131e8-e476-4ad5-8ee8-3ad09c768108','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('77d131e8-e476-4ad5-8ee8-3ad09c768108','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בגיל 10, כנראה לאחר טראומה שעברה, מצאה עצמה רחלי צרפתי (17 וחצי) ללא שערות על ראשה. מתוך המקום הזה, מצאה רחלי פינה אחרת, כזאת שמרחיבה את ציפור הנפש שלה – שירה ומוזיקה. בימים אלו היא הוציאה סינגל "שתחזור", שנכתב לחברה שעבר, וחולמת להגיע הכי גבוה שאפשר. בינתיים היא מתפללת להתקבל ללהקה צבאית

רחלי צרפתי, 17 וחצי, מרוכזת כל כולה ביצירה – היא הוציאה בימים אלו את הסינגל "כשתחזור", ומאז ועד היום יש כבר אלפי כניסות לשיר. את השיר, אגב, היא כתבה בזמן מבצע "עמוד ענן".

צרפתי לומדת במקיף ו' במגמת תקשורת, היא בחורה חייכנית, מקסימה ושובת לב, שהתברכה בקול פעמונים ויכולת כתיבה מדהימה.רחלי צרפתי: צילום אורי קריספין

"תוך שבועיים נשארתי ללא שיער בכלל"
אך למרות גילה הצעיר, לרחלי היו תקופות קצת פחות טובות. "נולדתי בשם ג'סי צרפתי", מספרת רחלי ומוסיפה, "את שמי החלפתי בגיל 15 בעצת רבנים, לאחר שבגיל 10 עברתי טראומה, שבעקבותיה החל שיער ראשי לנשור בכמויות אדירות עד לאובדן השיער כולו. רחל/רחלי זהו שמה של סבתא שלי".

ואת מרגישה בשינוי?
"אני כמעט שנתיים מסתובבת עם השם 'רחלי' ואם לומר את האמת אני מאוד-מאוד מחוברת אליו. הרבה אנשים אומרים לי, 'חבל דווקא ג'סי היה יכול להיות שם במה אדיר - חבל שהחלפת', ובלי להתבלבל בכלל אני עונה 'היום אני רחלי - רחלי צרפתי'. אם אשים יד על הלב, דברים טובים קרו לי מאז שהחלפתי את השם, אומנם לא דבר גדול ומשמעותי, אבל כמה דלתות נפתחו ונקודות אור התחילו לזרום לחיי".

 זה קרה בהפתעה גמורה, בין לילה השתנו חייה של ילדה בת 10. "ביום בהיר אחד, בלי שום התרעה  מוקדמת בחופש הגדול בין כיתה ה' לכיתה ו' התחיל לנשור לי השיער, וכשאני אומרת 'התחיל לנשור לי השיער' זה היה בכמויות אדירות, הייתי מעבירה יד בתוך השיער והייתי מורידה גושים שלמים של שיער", מספרת רחלי ומוסיפה, "תוך שבועיים נשארתי ללא שיער בכלל. אין לי מילים לתאר מה זה עושה לילדה בגיל 10 - זה שובר ומרסק את הנשמה. האמת הכי היה לי קשה לראות את אימא שלי מתמודדת עם זה, ההורים לקחו אותי לבתי חולים ולבדיקות שונות כדי לגלות למה נושר לי השיער. על פי הבדיקות שנעשו הכל היה תקין, הגוף שלי היה בריא, לא חסרו לי ויטמינים, ועד היום אין לי שום מחלה או נגיף - אני בריאה!"רחלי צרפתי: צילום אורי קריספין


אז למה השיער נושר?

"כנראה שהשיער נושר בגלל טראומה כלשהי שעברתי, 'מה הטראומה?' כולם שואלים אותי, ואני לא יודעת לענות מהי. הרופאים אומרים שברגע שאני אבין את נקודת השבירה שבגללה השיער התחיל לנשור, הגוף שלי יחלים. בעצם נשירת השיער זהו משהו פסיכוסומאטי – נפשי".

אך רחלי לא מקבלת את נשירת השיער כדבר מוגמר, ועדיין לא ויתרה על החלום שיום אחד הוא יצמח מחדש ולתמיד. "כבר כמה שנים טובות אני מטופלת אצל מדען בשם שמואל גונן, לא הרבה אנשים יודעים אבל מהתופעה הזו סובלים קרוב ל-20,000 אנשים. שמואל מורח לי משחה צמחית שהוא פיתח על הראש, בתקווה שהשיער יצמח. למרבה הפלא הטיפולים כן עוזרים אחרת לא הייתי ממשיכה לבקר אצלו אחת לחודשיים בקליניקה. במשך השנים היו כמה פעמים שהשיער שלי צמח בזכות הטיפולים שלו, אך לצערי השיער נשר שוב".

איך זה הרגיש שצמח לך שוב השיער?רחלי צרפתי עם שיער בבת מצווה
"הפעם הראשונה שהשיער צמח היה כשהייתי בכיתה ז' ועשיתי בת מצווה מאוחרת.
התפללתי ובקשתי מאלוקים שיצמח לי שיער ושאני אהיה יפה ומרשימה בבת המצווה שלי. מסתבר שתפילות עוזרות. לבית המצווה שלי הגעתי עם שיער משלי, יפיפה וזוהר. כעבור כמה זמן השיער שוב נשר בכמויות אדירות ותוך פחות משבועיים כבר עמדתי מול המראה ללא שיער - שוב. אני מאמינה שבעזרת הטיפולים של שמואל גונן, השיער יצמח שוב כי הטיפולים שלו כן מצליחים, לדוגמה בגיל 15.5 כן היה לי שיער. עכשיו אין לי אבל זה לא אומר שויתרתי, אני יודעת שהשיער יצמח - אני מאמינה שזה יקרה".


כאמור, במסגרת החיפושים אחר פיתרון לנשירת השיער, ביקרה רחלי אצל רבנים רבים שנתנו לה עצות רבות, חוץ מלשנות את שמה, "באחת הפעמים שהלכתי לרב הייתי עם אחי יוני. הרב הסתכל על שנינו ואמר לנו שהכוח שלנו הוא אחד בשני, ורצוי שאנחנו נשלב כוחות כי ברגע שאנחנו נתחיל להתנהל כאח ואחות הדרכים יתחילו לפתח לנו ושנינו נצליח".

ואת מרגישה שזה נכון?
"האמת שכן, דברים התחילו להשתנות מאז, יוני ואני התקרבנו ונקשרנו אחד לשנייה יותר. יוני מלווה אותי לכל מקום שאני הולכת, אפשר להגיד שהוא האמרגן שלי... הנה תראי הוא בא איתי אליך לראיון, הוא הצטרף אלי לצילומים שאורי קריספין צילם אותי, הוא נכח בהקלטות של הסינגל, הוא בא איתי לגרפיקאי – הוא תמיד פה בשבילי. אני יכולה לסמוך עליו, הוא באמת רוצה שאני אצליח, לדעתי זה בגלל שגם הוא מוזיקאי בנשמתו, ואם הוא לא הגשים את החלום שלו להיות זמר, הוא מאוד רוצה שאני אגשים את החלום הזה גם בשמו". אלירז שדה ורחלי צרפתי


אילו תגובות את מקבלת מהסביבה?
"אין תגובות מיוחדות, אני מאוד מקובלת בכיתה ובשכבה. אני בטוחה שזה נשמע מוזר אבל מעולם לא שאלו אותי על השיער, הסביבה קיבלה את זה שאין לי שיער בטבעיות. אני רוצה שהדברים יהיו ברורים - אני לא מסכנה ואני לא חולה... אני זמרת שרוצה לפרוץ בזכות ולא בחסד!".

"פתאום שמעתי שיש לי קול יפה"
בתוך ההתמודדות עם נשירת השיער, ניצת לו אור שנתן לרחלי המון תקווה. "בכיתה ה' היה לנו שיעורי מוזיקה מטעם הבית ספר (צפרירים). המורה למוזיקה שלי היה סשה - הקלידן של שימי תבורי. באחת הפעמים סשה אמר לי 'בואי ג'סי קחי את המיקרופון, תשירי לנו משהו'. לקחתי את המיקרופון, קצת מפוחדת, והתחלתי לשיר את השיר של שלומי שבת 'תנו לגדול בשקט'... ופתאום שמעתי את הקול שלי והתמלאתי בגאווה, פתאום שמעתי שיש לי קול יפה. מסביב כל החברים עצרו הכל והסתכלו עלי שרה - בסוף השיר קיבלתי מחיאות כפיים, מאותו רגע הבנתי שזה מה שאני הולכת לעשות בחיים - לשיר!".

מהרגע שגילתה רחלי את כשרון השירה שלי, היא מתנסה בכל נתיב ודרך בכדי להצליח בתחום. "כבר בכיתה ה' השתתפתי בתוכנית מטעם ערוץ הילדים 'היי סקול מיוזיק' - הייתה תחרות, היו אודישנים שבראשם עמדה חני נחמיאס וכל זה בשביל לשיר עם הזמרת גילת הלל. אני הגעתי לשלב מאוד גבוה בתחרות, לרביעייה האחרונה. כבר אז בגיל 10 וחצי הבנתי שעשיתי כברת דרך והייתי מאוד מרוצה מהעשייה שלי - כי כדי להגיע ולכבוש את הפסגה חשובה גם הדרך ולא רק המטרה.
בכיתה ו' הופעתי עם שימי תבורי בזכות המורה שלי סשה שכל כך אהב אותי ורצה לקדם אותי, אין ספק שזו הייתה אחת מהחוויות הכי משמעותיות בחיי בתור ילדה".

לפני כשנתיים אימא של רחלי שמעה שבערוץ 24 מחפשים כישרונות צעירים, ומכיוון שאז היית רק בת 15.5 ועדיין לא יכלה להכנס לתוכניות הגדולות כמו 'כוכב נולד' ו'דה ווייס' החליטה ללכת על זה. "האודישנים היו בת"א באולפנים של קשת. עשו לי אודישן ממש מוזר, העמידו אותי מול מצלמה ואמרו לי לשיר, ללא ליווי, ללא מיקרופון - על יבש. אני בחרתי לשיר את השיר של משה פרץ 'אימא' ובלב הקדשתי אותו לאימא שלי. שבוע לאחר מכן הודיעו לי שהתקבלתי", מספרת רחלי. "פגשתי שם המון כוכבים ואפילו הצטלמתי עם אלירז שדה. אין ספק שזו חוויה בפני עצמה, חוויה שנותנת כלים להמשך הדרך. אומנם לגמר לא הגעתי אבל שוב, צברתי ניסיון".רחלי ואחיה יוני

ומאז ניסית להתקבל לתוכניות כמו "דה ווייס" או "כוכב נולד"?
"האמת שהשנה ניסיתי להתקבל ל'כוכב נולד', כבר באודישן הראשון אליו אני זומנתי בחן אותי בימאי התוכנית לא אחר מיואב צפיר. מתוך קבוצה של 40 נבחנים עברנו אני ועוד בחורה אחת. לאודישן הבא הגעתי נטולת אנרגיה, משום מה הייתי מלאה בחששות... ומה שגרם לי לאבד לחלוטין את הביטחון שלי. היה בחור אחד שזיהה אותי מהאודישן הקודם, הוא ניגש אלי, שאל לשלומי ושאל מי יהיו בבוחנים שלי באודישן הנוכחי, אני עניתי בחיוך שתמירה ירדני ודור דניאל. הבחור תפס את הראש ואמר שאלו הבוחנים הכי קשוחים שיש והסבירות שאני אעבור לאודישנים הבאים קלוש. לצערי, באמת לא עברתי - הבחור הזה הצליח במילים שלו לרמוס לי את הביטחון העצמי שעוד היה בי. אנשים צריכים להבין שיש שם באודישנים כל כך הרבה אנשים מוכשרים ובלב אני יודעת שאני טובה ומוכשרת, אבל הכמויות של הנבחנים המוכשרים שיש שם היא עצומה. אין לי ספק שכל זה לטובה כי בזכות אי קבלתי לתוכנית - נולד הרעיון של הוצאת סינגל משלי".  


איפה את מופיעה בימים אלו?
"אני מופיעה עם להקת בית ספר, אני חברה בלהקה של רונית מויאל שהיא מורה לפיתוח קול. לפני שבועיים הופעתי לראשונה במשכן לאמנויות הבמה באשדוד כסולנית. אני מופיעה גם עצמאית באירועים וחתונות, תמיד כשהחבר'ה עושים חפלות המיקרופון רוב הזמן בידיים שלי. המוזיקה נותנת לי עוצמות, המוזיקה מחייה אותי וגורמת לי להיפתח, להכיר טוב יותר את עצמי".


השבוע הוצאת סינגל שנקרא "כשתחזור" ספרי לי עליו קצת

"זה לא סוד, החלום שלי הוא להיות זמרת עם שירים משלה, תקליט משלה, הופעות, מעריצים וכל מה שמסביב... בשביל שזה יתחיל לקרום עור וגידים הצעד הראשון הוא להוציא סינגל, לכתוב שיר. אז הנה אני יכולה לומר בגאווה שאת הצעדים הראשונים בעולם המוזיקה עשיתי".

מה הסיפור מאחורי המילים של השיר?
"השיר נכתב בזמן מבצע 'עמוד ענן', כל מי שהיה על ידי בתקופה זו שם לב שאני במתח נפשי, סוג של חרדות. התרפיה שלי היא המוזיקה... מצאתי את עצמי יושבת וכותבת מילים ללחן צרפתי, השיר נכתב על חבר שלי לשעבר - קיוויתי שיחזור אלי... השיר נכתב מתוך רגשות סוערים, שלושה שבועות לפני כן נפרדנו, היה לקשר הזה קשה להתקיים כשהוא בצבא ואני תלמידת יב'. הכאב מהפרידה היה טרי ולמילות השיר היה קל יותר לצאת ממני... שורה שאני מאוד מתחברת אליה היא: 'אכתוב את סיפוריי ואקשיב למילותיי'".

המוזיקה נותנת לך כוחות?
"המוזיקה היא תרפיה בשבילי, היא נותנת לי כוח להמשיך ולחלום".

 

 בעזרת הסינגל שהוצאת עכשיו מה היית רוצה שיקרה?

"התקווה שלי שיתחילו להשמיע את הסינגל ברדיו, שאני אפרוץ בדרך כלשהי, בכל זאת הסינגל יצא בשבוע שעבר וכבר יש לו מעל 2000 כניסות – מכובד! אני מאושרת מהנתון הזה".

מה היעד הבא שלך?
"אני עכשיו תלמידת י'ב, בשנה הבאה אני מתגייסת השאיפה הבאה היא לכבוש את אחת הלהקות הצבאיות... כרגע אני מחכה שיזמינו אותי למבחנים".


שתחזור
מילים: רחלי צרפתי

תישאר תיזכר איך הקשבת למילותיי

בשבילי אתה אהבה נשמה תזכור כל מה שהיה

תחזור אהובי איך הבטחת שלא תלך לי ככה זה ניגמר ואתה תצטער ושוב תיזכר

 

שתחזור אליי אני אצעק אני איתך אני שלך

אוהב אותך תמיד אהוב ליבי האם אתה שלי?

וכשהלכת ליבי נשבר תן סימן לאהבה

וגם אם יתהפך לי זה לא ישנה אוהב אותך לעולמים

 

תיזכר אהבה איך אהבנו ושרנו את שירנו בעוצמה

שיר ישן של שלווה ואתה לא כאן אני בודדה תחזור

נתקן את האהבה שטופה געגועים נשכחים אבודים חזור אל תוך ליבי

 

אכתוב את סיפוריי ואקשיב למילותיי מבקשת תחזור

שתחזור אליי אני אצעק אני איתך אני שלך

וכל מה שיקרה לי זה לא ישנה אוהב אותך לעולמים

וכל מה שיקרה לי זה לא ישנה אוהב אותך אהוב שלי... שלי...

 

 

 

$(function(){setImageBanner('a7e19f76-054a-4e8e-b192-a086b28cf2d0','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20610,'Image','');})
 
$(function(){setImageBanner('c9838760-f3e4-41b6-88a0-9e9a25371049','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה