הורים מאשדוד והדרום לראש הממשלה: "באזעקה הבאה אנו באים עם ילדינו לירושלים"


להאזנה לתוכן:

מתחילה מחאת ההורים: לקבוצת הורים מאשדוד, גן יבנה, ב"ש והסביבה, פשוט נמאס מההבטחות והדיבורים חסרי התוכן של הפוליטיקאים, שבכל הסלמה מבטיחים להביא שקט לדרום. עכשיו יוצאים ההורים למחאה, אחרי שראשי הרשויות לא הצליחו ללחוץ על ראש הממשלה, שלחה קבוצת ועדי הורים מכל רחבי הדרום, מכתב אל ביבי נתניהו, בו הם אומרים: "עם השמע אזעקה נוספת ננקוט באמצעים חוקיים העומדים לרשותינו, נהיה אורחיך ונעלה באוטובוסים למעונך בירושלים, שם יהיה הרבה יותר בטוח לילדינו"

הורי הדרום המופגז מפשילים שרוולים ויוצאים למאבק על הבית. יו"ר ועדי בתי ספר מאשדוד, גן יבנה, אשקלון, באר שבע ועוד, שלחו השבוע מכתב מחאה לראש הממשלה בנימין נתניהו. מכתבם של ההורים נשלח לאחר האזעקות האחרונות וירי הטילים שבוצע השבוע לאזורינו, ולמרות הבטחות ראש הממשלה לעצור את ירי הטילים, הם ממשיכים להתפוצץ בערי וישובי הדרום ולשבש ליותר ממיליון תושבים את שגרת החיים.

"אדוני ראש הממשלה", פותחים ההורים את מכתבם, "אנו הורים לילדים ונציגי וועדים מאזור מרכז הארץ (חצי שעה עד שעה מהעיר ת"א) פונים אליך ומתרים בזאת, מראש, עם השמע אזעקה נוספת ננקוט באמצעים חוקיים העומדים לרשותינו וביניהם, נהיה לאורחיך ונעלה באוטובוסים למעונך בירושלים (שם הרבה יותר בטוח לילדינו). לא נקיים עוד שגרת חיים במצב הקיים", כותבים ההורים.

בהמשך מכתב לנתניהו מציינים ההורים כי מידי תקופה מופתעים תושבי הדרום מאזעקה עולה ויורדת, ובכל פעם מחליט ראש רשות שבתחומה נפלו טילים על השבתת הלימודים, מה שלדברי ההורים גורר נזיפות קשות, ואף ניסיון לקחת מהם את האפשרות להשבית את הלימודים.

"אנו מודיעים לך  בזאת כי לא נקבל עוד את מדיניות ההבלגה! מהיום – בהישמע אזעקה נוספת אחת, לא נשלח את ילדינו לבית הספר ולא נקיים שגרת חיים רגילה", כותבים ההורים לנתניהו ושואלים אותו: "האם אתה היית שולח את ילדך ללמוד בבוקר שכזה?" ההורים הפונים לנתניהו מבקשים ממנו שלא יתאמץ לענות על השאלה, ואומרים לו כי אילו היה גר באזורים המופגזים, הוא לא היה מאפשר לילדיו אפילו לקנות חלב במכולת.

בסיום מכתבם, כותבים ההורים לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אנו דורשים ממך, כפי שילדינו דורשים מאיתנו, לקיים הבטחות. ואולי נסכים "להנחה גדולה" ונדרוש ממך רק הבטחה אחת. את זו שיש לסיים את מבצע עופרת יצוקה. אנחנו איתך, אנחנו כאן, נהיה חזקים רק אם אתה תהיה חזק ותנקה פעם אחת ולתמיד את תא הטרור. אנו דורשים ממך לקיים את זכותנו הריבונית ולהפסיק את איום הטרור מעמנו, בכל דרך שתמצא לנכון וטובה שעה אחת קודם. עמוד בהבטחתך שלך".

מכתבם של ההורים נשלח גם אל ראשי הרשויות בדרום. 

פרטי התקשרות עם קבוצת ההורים (יוזמת המכתב אילנית שומרון):

ניתן לשלוח אלי למייל [email protected] שם ושם משפחה ועיר מגורים וכיתוב שבו את/ה מסכימים לתוכן המכתב ומעונינים לחתום. מי שמעונין גם להשתתף במקרה שניאלץ לנקוט בפעולות (חוקיות כמובן) במקרה של חירום, יציין גם מספר טלפון ואי מייל חוזר שניתן לעדכן אותו בכך. המון המון תודה לכל המצטרפים שלא מוכנים להשאר אדישים יותר. דגש גדול בענין היוזמה הוא שהיא אינה מיועדת לפוליטיקאים/יות. ענין המקפצה הפוליטית שאיפשרה מחאת יוקר המחיה בקיץ, לא תתאפשר בנושא זה כל עוד אני יוזמת אותו. עם הפוליטיקאים הסליחה....

סרטון המתאר את הנזק הנפשי והפיזי של תושבי הדרום:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה