וידאו: תחרות רכבים מחתרתית במגרש ההחלקה באשדוד


להאזנה לתוכן:

מגרש ההחלקה באשדוד, שנסגר לפני מספר שנים, ממשיך לספק במה לבעלי רכבים שמגיעים למקום ומבצעים תחרויות בכבישים שהפכו למסוכנים לנהיגה. תיעוד וידאו מתחרות שנערכה בשבת האחרונה במקום, הועלה השבוע לרשת האינטרנט. למרות ניסיונות המשטרה למנוע תחרויות אלה במקום, עשרות בעלי רכבים מגיעים לאירועים, מסכנים את עצמם ואחרים, ללא כל פיקוח

סרטון הוידאו  חושף תחרות שנערכה בשבת האחרונה במגרש ההחלקה באשדוד. המגרש הנטוש, שצמחיה עבותה פושטת בו, משמש את הנהגים, שבסרטון נראים צעירים מאוד, לתחרויות ביניהם. הכבישים במשטח ברובם כבר הרוסים, עם בורות וסדקים רבים, כך שהמגרש הופך להיות רחוק מאידיאלי לתחרות, אך יש מציינים שבהיעדר מגרש תחרויות חוקי ותקין, הם מסתפקים במה שיש- שמחת עניים, כנראה.

בסרטון המדובר מצלם אחד הנהגים מתוך רכבו את המסלול שהוא עושה בתוך מגרש ההחלקה, תוך שהוא מתחמק מבורות בכביש וצמחיה שמפריעה לנהיגה. המטרה של הנהג היא לבצע את המסלול בזמן הקצר ביותר. הנהג שמסיים את הסיבוב הראשון, אינו מרוצה מהתוצאה ויוצא לסיבוב נוסף. אך גם הפעם הוא לא מרוצה ויוצא לעוד סיבוב, במהירות גבוה הרבה יותר. ברקע נראים חבריו שמריעים לו ורכבים נוספים שנמצאים במקום כדי לבדוק את ביצועי הרכב ואת קצה גבול היכולת.

באחד הפורמים ברשת האינטרנט, כתבו המשתתפים בתחרות על "היום המוצלח" במשטח ההחלקה באשדוד. "חברה היה מדהים תודה רבה לכולם נהניתי מאוד ומחכה כבר לפעם הבאה !!" כתב אחד המשתתפים בן ה-22 מירושלים. חבר אחר בפורום, בן 29 מתל- אביב, מציין: "היה מפגש אש אנשים זהב אירגון מקצועי ואחלה אוירה כן ירבו". טווח הגילאים של המשתתפים בתחרות נע בין 22 ל- 33, כך שלא מדובר בנערים, אלה באנשים, חלקם עם משפחות שבהחלט מחפשים היכן יוכלו לקיים את תחרויות הספורט. אגב, הזוכים ביום התחרויות הם: אסף,רומן ופיליפ. 

לפני מספר חודשים פשטה המשטרה על תחרות כזאת שהתקיימה בשבת, עיכבה מספר בעלי רכבים לחקירה והחרימה רכבים בהם נעשו שינויים. אך המגרש הפרוץ ממשיך לקרוא לעשרות הנהגים שמחפשים היכן יוכלו לעסוק בספורט שאף אחד לא רוצה לפתח בארץ.

מגרש ההחלקה באשדוד, שממוקם באזור התעשייה הצפוני, ממש ליד בתי הזיקוק, היה אחד המגרשים הטובים בארץ לאימונים של נהגי שטח והדמיית החלקות בכבישים. מסלול ההדרכה הייעודי שבנה בית הספר, הפך לאחד הבולטים בארץ, ואירח בין היתר אירועי תמיכה בספורט המוטורי, הדגמות נהיגה,  ותחרויות שונות באישור המשטרה ובנוכחותה - דבר שלא היה כמותו בארץ.

אבל לפני מספר שנים, בשנת 2006 ליתר דיוק, בעקבות סכסוך עסקי בין המדינה לבין הזכיין במקום, הופסקה עבודת המגרש, שעומד מאז בשיממונו והכבישים הרבים שבו כבר החלו מתפוררים.

זה מספר שנים שקבוצות של בעלי רכבים, מגיעות באופן קבוע למקום ומבצעות תחרויות פירטיות, ללא השגחה ופיקוח של רשויות החוק. המקום, שהופך מיום ליום למסוכן עבור הנהגים, מתברר כגן עדן לאוהבי האקסטרים שמחפשים ריגוש.

ראש לשכת התנועה במרחב לכיש, רפ"ק דוד ועקנין, ציין שלמשטרת התנועה לא הגיע מידע לגבי התחרות שהתקיימה בשבת. "ביצענו כבר שלוש פשיטות על המקום והפסקנו תחרויות שהתקיימו במקום", מציין רפ"ק ועקנין. לדבריו, החוק כרגע אוסר כיום תחרויות אלה, במיוחד שאלה נעשות באזור מסוכן ולא בטוח כדוגמת מגרש ההחלקה.  "במידה וישנו את החוק, אגף התנועה במשטרה ישמח לסייע בפיקוח על תחרויות, אך כל עוד החוק אוסר, אנו נמשיך לאכוף את החוק ונמנע סיכון מיותר של חיי אדם".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה