עמוס עוז באשדוד.


להאזנה לתוכן:

במסגרת אירועי חודש הקריאה ושבוע הספר, התארח ביום חמישי הסופר עמוס עוז.

בפתיחת הערב קראה מנהלת הספריה העירונית- זהבה דויטש, לפני עוז והקהל הרב שגדש את אולם הספריה העירונית, את האקספוזיציה של הפרק "בסוף הסתיו-ואחרית דבר באמצע החורף". זהו פרק מספרו של עוז "פה ושם בארץ ישראל", אותו הוא מקדיש לאשדוד, וכך הוא כותב:"ומה נישמע באשדוד, עיר נמל?.. תכלת עמוקה, ימית, שפוכה הבוקר על השדרות הרחבות ועל בתי המגורים. צמחים מטפסים כבר עלו על השיכונים האחידים וריככו את קוויהן של קופסות הבלוקים, עצי נוי מצלים בחצרות, כמעט בכל רחוב יש כאן גן ילדים, וכמעט מכל גן עולים עכשיו קולות ילדים שרים..". עוז שהתרגש אמר כי לאשדוד שמורה פינה חמה בליבו והוא שמח לחזור אליה. הסופר נשא הרצאה מרתקת על ספרו האוטוביוגרפי "סיפור על אהבה וחושך" וגילה יותר מקורטוב של הומור עצמי.
הוא סיפר כי הספר שלו תורגם לשפות רבות ונימכר בעולם בכמליון עותקים. לדבריו יש משהו אוניברסאלי בפרובינציאליות של הספר. הוא אמר, שלמרות ילדותו הלא פשוטה הוא לא מחפש אשמה, אלא שברצונו רק להציל מציפורני הזמן כמה גרגרים ולקבע אותם בספר.. "כתבתי על הפחד שהיה בירושלים.. פחד של אנשים שחיו בין שואה שהייתה ובין שואה שאולי עתידה לבוא...". לדברי עוז ניכר כי הקהל במקום הוא קהל של אנשי ושוחרי ספר בירך על כך, שבאשדוד עורכים ערבים ספרותיים שהכניסה אליהם חופשית.
עם סיומו של האירוע המתינו אנשים רבים מהקהל עם ספריו של הסופר בידיהם והמתינו לתורם, לשוחח איתו, ולקבל ממנו הקדשה אישית לאחד מספריו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה