אשדוד היא המוקד החדש של המסתננים


להאזנה לתוכן:

מסתנני העבודה אוהבים את אשדוד, שהופכת להיות מועדפת על המהגרים מאפריקה. לאחר שכבשו את תל אביב, אילת וערד, הגיעה אשדוד לרשימת המועדפות. השמועות על העבודה שמספקת העירייה לאותם העובדים וכן על עבודות במפעלים, אצל קבלנים וגם סתם אנשים, כבר הגיעו לאריתריאה וסודן... היכונו להגעת האלפים (בתמונה: מחכים לעבודה בשד' בני ברית)

 
אמש נערכה ישיבת ממשלה שדנה בסוגיית המסתננים לישראל. במהלך הישיבה אמרו השרים: "דרום ישראל נפל בשבי, זו חזית המהווה סכנה לקיום המדינה - כך אמר שר הפנים ישי וציין כי יש לנקוט במהלכים לפתרון בעיית המסתננים הבלתי חוקיים מדרום אפריקה

במהלך ישיבת הממשלה אמש, ציין השר לביטחון פנים את מה שמורגש היטב לכולנו בתקופה האחרונה: אשדוד הופכת להיות עיר מועדפת על המסתננים מאפריקה. לדברי אהרונוביץ', מתחילת השנה נכנסו כ-7,000 מסתננים מגבול מצרים, ובכל חודש נכנסים כ-1,200 מסתננים נוספים. הוא הדגיש כי בקצב הנוכחי ישראל תיאלץ להקים בכל חודש כלא חדש למסתננים. אהרונוביץ' הבהיר כי תופעת ההסתננות אינה תופעה של "מבקשי מקלט" אלא תופעה שעיקרה במבקשי עבודה שבין היתר מבקשים להימנע מגיוס לצבא בארץ מוצאם. עוד הוא ציין כי במצרים מחכים כ-2.5 מיליון אפריקנים הנמצאים בדרכם לישראל.

למה הם באים לאשדוד? באשדוד, כך מתברר, אפילו עיריית אשדוד מעסיקה פליטים ועובדים זרים במסגרת ניקוי החופים והעיר. מדובר בכח אדם זול, יעיל, שלעת אתה עושה את עבודתו ללא דרישות מיוחדות. 

השמועות על העבודה באשדוד כבר רצות בכל רחבי הארץ ואף יצאו מגבולות המדינה. אשדוד, גם אם אינה מעצמת תיירות, שמה כבר מוכר היטב במדינות אפריקה.

יו"ר ש"ס ציין כי יש להקים מכשול בדרום, למנוע מתן אשרות עבודה, להחמיר את הענישה על מעסיקי מסתננים ולהמשיך את המשא והמתן המדיני מול אריתריאה כדי להשיבם לשם. "אני מדגיש", אמר ישי, "אלו מסתננים המציגים את עצמם כפליטים. השבתם תעביר מסר שאין כרטיס כניסה חופשי לישראל וכך יחל מיגור התופעה".

נתניהו ציין כי "ישראל ניצבת לפני סכנת שיטפון של הסתננות עובדים בלתי חוקיים מאפריקה לשטחנו. זהו איום מוחשי על אופייה היהודי והדמוקרטי של המדינה".
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה