חמור מאוד : ניסיון להצית בית בו שהו סודנים


להאזנה לתוכן:

אלמונים ניסו להצית בית בו שהו שבעה סודנים. האירוע התרחש בשעת לילה מאוחרת, בשעה שחלקם ישנו. רק לאחר שאחד מהם הצליח לשבור סורג באחד החלונות, הם הצליחו להימלט מהבית אפוף העשן. מפקד שירותי הכבאות באיגוד אשקלון: "אם הם לא היו מצליחים לברוח, הם היו משלמים בחייהם". במשטרה טרם קבעו מה הרקע להצתה

 
אלמונים הציתו במוצאי השבת, סמוך לשעה 23:30, צמיג בוער בכניסה לבית קרקע בו מתגוררים 7 פליטים מסודן. מדובר בצמיג גדול, שעל פי החשד מולא בחומר בעיר. הוא הוצת בצמוד לדלת הכניסה לבית.

דלת הבית החלה לבעור ועשן סמיך ורעיל מאוד החל להיכנס לבית. חלונות שנמצאים מעל דלת הכניס ומסביב לאחד הקירות, נופצו, ככול הנראה כדי לאפשר את כניסת העשן לבית.

באותה השעה שהו בבית 7 פליטים מסודן. על פי עדותם, כולם היו ישנים, פרט לאחד מהם. כאשר שמע את ההתרחשות וראה את העשן והלהבות מבעד לחלון שמעל הדלת, הוא מיהר להעיר את חבריו. מעוצמת הבעירה התעקמה דלת הכניסה, או שהיא חובלה בכוונה. בכל מקרה, הם לא הצליחו לפתוח אותה.
 
עדותם של הפליטים ואחד השכנים, כפי שהוקלטה על ידי אשדוד נט

אחד מהשכנים בבניין הסמוך, ששמע את הצעקות מביתו, מיהר למקום ושמע את צעקותיהם של הפליטים בבית הזועקים לעזרה. "ניסיתי בעזרת קרש גדול להזיז את הצמיג, או לדפוק על הדלת, אך לא הצלחתי להתקרב. התקשרתי למכבי האש מיד", הוא מספר.

2 צוותים של כיבוי האש, בפיקודו של רשף/ מ אליהו מור, מיהרו למקום. "הצוותים ראו בעירה גדולה ועשן סמיך של בעירת צמיג", מספר רשף יחיאל ממן, ממלא מקום מפקד הכבאות באיגוד אשקלון. 

7 הסודנים בבית אפוף העשן הסמיך, מרגישים היטב שאם הם לא יוצאים מהבית, הם מקפדים את חייהם. בכוחות אחרונים הם מצליחים לשבור סורג באחד החלונות של הבית ולזנק ממנו החוצה.

5 מהם נזקקו לפינוי לבית החולים, האחרים טופלו במקום ע"י צוותי מד"א וכונני איחוד הצלה דרום.

רשף ממן: "אם הם לא היו מצליחים לפרוץ את הסורג, הם היו מקפדים את חייהם בפנים. מדובר בעשן מסוכן ביותר". צוותי הכיבוי מיהרו לכבות את הצמיג הבוער ולאוורר את הבית מהעשן.

בשיחה עם כתב אשדוד נט, מספרים הפליטים על פחד שמא מדובר רק במקרה ראשון, שאחריו ינסו לעשות מעשים קיצוניים אף יותר. לדבריהם, הם לא ציפו שכך יעשה להם. עוד הם ציינו שהם ביחסים טובים עם השכנים ואין להם מושג מי רוצה לפגוע בהם.

ממ"ק דוברת מרחב לכיש במשטרה, דלית זילברמן יופה, מסרה בתגובה: " מדובר באירוע הצתה חמור מאוד מבחינתנו. פונו מספר פצועים לבית החולים. מבוצעות פעולות חקירה ונבדקים כל הכיוונים. כשיתקבלו כל ממצאי החקירה, נפעל בהתאם".
 
תמונות של הצמיג והכניסה לבית:
 
[nggallery id=770]
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה