תגובת העירייה לטענות על הזנחה ברובעים הותיקים


להאזנה לתוכן:

עו"ד נעים שומר, חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, שלח שאילתא לראש העיר בו הוא מבקש לדעת מדוע מצב הרובעים הותיקים בעיר מוזנח, לדבריו. שומר מבקש לדעת אם העירייה תקדם בתקופה הקרובה פרויקט לשיפור מצב הרובעים הותיקים. תגובת העירייה מפורסמת כאן במלואה.

עיריית אשדוד

להלן תגובת העירייה: "חבר מועצת העיר עו"ד נעים שומר מודע היטב ל-30 שנות הזנחה שליוו את השכונות הוותיקות, וכמו כל תושב הוא ודאי מזהה את השינויים והתמורות המתחוללים בשכונות ובכל פינה בעיר. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי עומד בכל הצהרותיו, בנחישות והתמדה, וממלא את כל הבטחותיו אחת לאחת. כך גם בתיקון העוול ארוך השנים שנגרם לתושבים הוותיקים ולסביבת חייהם. תיקצר היריעה מלפרט את כל הנעשה בשכונות הוותיקות והסתפקנו בלקט מדגמי של קצת מהפעולות, אשר נעשו בארבע השנים האחרונות בלבד!! בארבעת הרבעים שמנית, בהם הושקעו תשומת לב רבה, משאבי כח אדם ומאות מיליוני שקלים, כדלקמן:

כבישים ומדרכות –קרצוף, ריבוד אספלט, עבודות הנגשה, שיקום והחלפת ריצוף בכל הרבעים הנ"ל בהיקף של למעלה מ-17 מיליון ₪.

ניקוז ומים – הסדרת נקזים, חידוש, הקמת תחנות קיץ, פתרונות ניקוז והוספת קולטנים בהיקף של למעלה מ-3 מיליון ₪. כמו כן, במסגרת פרויקט התחבורה הירוקה, מתוכננות עבודות תשתית לבנייה ופתרונות ניקוז נוספים בהיקף גדול.

חצרנות – 1650 יחידות דיור זכו להיכלל בפרויקט החצרנות ברובעים א', ב', ג', ו'. תכנית העבודה ל-2018 תכליל עוד מאות יחידות דיור בפרויקט.

שפ"פים – קרן מיוחדת שיזם ראש העיר עבור טיפול בשטחים פרטיים בשכונות הוותיקות שבהם הדיירים לא יכולים להתאגד לפעילות מאורגנת. במסגרת הקרן מבוצעות מאות פעולות בכל השכונות הוותיקות בעיר. דגש על תשתיות מים וביוב בשכונות שבהם דיירים לא יכולים להתאגד.

גני ילדים - כל גני הילדים הממלכתיים (ללא יוצא מן הכלל) שודרגו ב-2017. בכולן הוחלפו החולות בדשא סינטטי בטיחותי, בוצעה הצללה והוספו מתקני משחק.

הנדסה ובינוי – קידום פרויקטים של תמ"א 38 והתחדשות עירונית בכל השכונות הותיקות.

נטיעות – למעלה מ-40  גינות ציבוריות זכו לשדרוג שכללו: הצללה, החלפת חולות לדשא סינטטי בטיחותי והוספת מתקני משחק במקומות הדרושים. כמו נרכש ציוד גינון לטיפול בחצרות בנייני מגורים המושאל לדיירים שאינם יכולים להתאגד.

חשמל ותאורה – הוספת עמודי תאורה והחלפת תאורת לד ברחובות שלמים בכל הרבעים הנ"ל. הצבת תאורה בשבילים ומקומות שמעולם לא היתה בהם תאורה. התקנת מצלמות ברחובות רבים ברובע.

"שכטים" (חללים תת קרקעיים מתחת לבניינים) – טיפול בלמעלה מ-200 כניסות, בהם הצטברו מי שפכים\ביוב והפכו למפגע תברואתי של ממש.

שירותי ניקיון –הגדלה של 50% במספר עובדי הניקיון בכל הרבעים, תגבור משמעותי של אמצעי הניקיון, הכנסת מכונות שטיפה וטיאוט הפועלות מידי שבוע. החלפת מכולות אשפה\צפרדעים בחדשות והוספת מתקני מיחזור.

ריהוט חוצות – הצבת ספסלים חדשים ואשפתונים ברחבי הרובע.

יוזמות – הידוק הקשר עם התושבים, הגברת המודעות ונטילת אחריות על הסביבה. יחד עם התושבים בוצעו מאות מבצעי ניקיון, צביעת קירות חדרי מדרגות בעזרת מתנדבים, צביעת בתים של ניצולי שואה וקשישים, טיפול שיטתי בפניות ציבור, הפעלת סיירת פארקים בעזרת תושבים מתנדבים, פעילות קהילתית, כנסים ומפגשי ציבור, מיזמי גרפיטי וציורי קיר, פעילות משותפת עם בתי ספר, עם המתנ"סים, ועדי הסוחרים וגופים מקומיים.

חירום – ארגון סיסטמתי של כל מערך החירום ברובע ויצירת כח תגובה מיידי לטיפול בתושבים בעת חירום. בצוק איתן הוכח כמודל מנצח אשר נלמד בערים אחרות. טיפול במקלטים, פינוי מהשתלטות ואכיפה באמצעות הפיקוח העירוני.

אירועים, תרבות ואומנות – ארגון והפקה של אירועים והפנינג בפארקים ברובע. באמצעות החברה העירונית לתרבות, פועלת העירייה לקידום התרבות והאמנות בקהילה תוך דגש על הרובעים הוותיקים.  החל מינואר 2017 מתקיימת פעילות סדירה ורצופה ברובעים א', ב', ד, ו' לרבות פסטיבל פרינג'סטייל שהתקיים השנה באביב והשבוע בגרסת החורף שלו. פסטיבל היפ הופ ארצי שהתקיים ברובע ו' בספטמבר האחרון וזכה להצלחה רבה. תערוכת אמנות בשוקרובע ב' שהתקיימה פעמיים השנה והשבוע תיפתח תערוכה אמנות ברובע א', במרכז המסחרי. בנוסף, התקיימו אירועי סליחות עם התזמורת האנדלוסית ברובע ב' והתזמורת הסימפונית ברובע א' ונחגג יום המוזיקה הבינלאומי ב-  21/6 בכל הרובעים הותיקים. המטריות האדומות והסלים הצבעוניים קישטו את הרובעים ולאחר החורף יקושטו כל הרובעים האמורים מחדש, לציון תחילת אירועי האביב והקיץ.

נזכיר לעו"ד שומר כי הקמת מינהלות הרבעים נועדה בראש ובראשונה עבור תושבי השכונות הוותיקות, ובעבודה אינטנסיבית ומשותפת עם התושבים אפשר לראות את ההתקדמות שעשו הרבעים הללו, בהשוואה לעבר. הטיפול במחדלים שנעשו בשכונות הוותיקות בא לידי ביטוי בתכנון, הקצאת משאבים וביצוע בכל תחומי החיים הקהילתיים, הן במישור הפיזי והן במישור החברתי קהילתי, בסכומי עתק המסתכמים לכדי מאות מיליוני ₪.

כאמור, תיקצר היריעה מלפרט את כל הנעשה וכל מי שמסתובב בעיר לא יכול שלא לראות את השינויים המתחוללים בה וכל תושב ותיק יכול להצביע על הפערים בין מצב השכונות בעבר למה שהן היום". סוף התגובה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה