גלגל אותה: שיגעון הבייבלייד הגיע אלינו


להאזנה לתוכן:

אם עוד לא הצטרפתם לטירוף הבייבלייד, אם אין לכם מושג מה זה "משגר" או "זירה", ואתם ממש לא רוצים להישאר בצד בשעה שכל החברים לכם משחקים - הכתבה הזו היא בדיוק בשבילכם

בשבועות האחרונים המוני ילדים ובני נוער מסתובבים עם קופסאות פלסטיק ענקיות וסביבוני מתכת, והנה לכם הטרנד החדש שכבש כל פינה בבתי הספר ובמגרשי המשחקים – הבייבלייד – צעצוע יפני, לא כל כך חדש, שמזכיר סביבון. אז מה אתם חייבים לדעת על הבייבלייד, איך אפשר לנצח במשחק ואיפה אפשר להשיג אחד בזול – הנה כל מה שאתם חייבים לדעת.

מאיפה מגיע אלינו הבייבלייד?

הבייבלייד הוא סביבון מתכת שנוצר על ידי החברה היפנית "טאקארא טומי" בשנת 1999, במקביל לסדרת האנימציה "בייבלייד" שמשודרת גם אצלנו.

הכל מתחיל בטלוויזיה "בייבלייד התנפצות"

הבייבילייד, או ה-בלייד- בקיצור, מבוסס על סביבון יפני מסורתי. בשנת 2002 רכשה את הזכויות להפצת הבייבלייד חברת "הסברו" האמריקאית והחלה לשווק אף היא את הבייבלייד. מאז, ועד היום, שתי החברות מייצרות בייבליידים בהתאם לסדרת הטלוויזיה שבינתיים הספיקה לצבור עונות שונות ולהנפיק עיצובים ודמויות חדשות לבליידים, כמו כמו "בייבלייד עידן המתכת" ו"בייבלייד התנפצות".

מימין: בלייד של טאקארא טומי. משמאל: בלייד של הסברו

איך משחקים בזה?

בשביל לשחק צריך לדעת כמה דברים. הבלייד עצמו מורכב משלושה חלקים שמתחברים אחד אל השני, וניתן ליצור ווריאציות שונות. על מנת לסובב את הבלייד יש צורך ב"משגר" ואפשר למצוא סוגים שונים של משגרים. את הבליידים משגרים אל תוך זירת המשחק, שהיא למעשה כלי מפלסטיק. ועכשיו למשחק עצמו: שני יריבים מתחרים על הניצחון, כל אחד – משגר – את הבלייד שלו אל תוך הזירה. הפסד נרשם לטובת המתחרה שהבלייד שלו מפסיק להסתובב או מתפרק.

איפה אפשר לקנות בלייד בזול?

בלייד מקורי בחנות יעלה לכם בסביבות ה 100 שקלים. לרוב מדובר בבליידים של חברת הסברו שמשווקת בחנויות הצעצועים. בליידים משודרגים עם אורות יעלו כבר 200 שקלים ומעלה. אבל, אתם בהחלט יכולים לשוטט קצת בשווקים ולמצוא בליידים במחירים זולים יותר, עם משגרים חזקים יותר, בעלות של 50 שקלים. אפשר לנסות גם אתרים מחול, כמו ebay. חשוב לדעת שלכל בלייד יש שם ודמות: זיליון זאוס, דומסייזור וולטריאק שנחשבים ל"שווים יותר".

יש גם אפליקציה

אתם לא יכולים להישאר אדישים לטכנולוגיה. משחק הבייבלייד קיים גם בסמארטפון. חברת הסברו השיקה אפליקציה בה אתם יכולים לסרוק את הקוד שמופיע על הבליידים שלה ולהתחיל לשחק נגד חברים.

אז עכשיו, כשאתם כבר מאסטרים ב"בלייד" אתם מוזמנים לצעוק ביחד עם החברים שלכם – "גלגל אותה" ולראות מי הולך לנצח בזירה.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה