חולצה קשישה שנזרקה לרחוב עם חפציה


להאזנה לתוכן:

בזכות ערנות של שכנים טובים, נמנעה חרפה בערב תשעה באב. קשישה כבת 71 מצאה את עצמה ברחוב, ללא קורת גג, ללא אוכל וללא שתיה. היא ישבה ברחוב במשך שעות ארוכות, עד שהשכנים הבינו שמשהו אינו כשורה. כוננית רווחה שהוזעקה למקום סייעה במציאת מקום בטוח עבור הקשישה, ובמקביל תסייע לה במציאת פתרון קבוע

הדברים של הקשישה בלובי הבנייןבמשך יום שלם ישבה קשישה כבת 71 מחוץ לבניין מגורים ברובע י"ג. היא ישבה במקום עם חפציה, ולעוברים והשבים סיפרה כי היא מחכה שיבוא לקחת אותה. שכנים טובים שראו שהשעות חולפות והקשישה נותרה באותו המקום, ללא אוכל, ללא שתיה, יושבת על מעקה בבניין, החלו לדובב אותה ואז גילו שהיא נותרה ללא קורת גג.

הקשישה, כך מתברר, שכרה יחידת דיור בבניין המגורים, ולפני מספר חודשים קיבלה הודעה מבעלי יחידת הדיור כי עליה לפנות את הדירה. כל ניסיונותיה של הקשישה למצוא דיור חלופי עלו בתוהו וכך הגיע היום שהיה עליה לפנות את יחידת הדיור. הבוקר חפציה הוצאו מחוץ ליחידת המגורים, והיא נותרה בחוץ. לא יודעת לאן תפנה.

אחת השכנות העלתה פוסט בפייסבוק, בו ביקשה לסייע במציאת מקום לינה לקשישה. יחידת דיור במחיר סביר. למערכת אשדוד נט הגיעה פניה מאלכסיי, תושב האיזור, שביקש למנוע את החרפה.

בבירור מול עיריית אשדוד התברר כי בני משפחה שהגיעו למקום בשעות הבוקר, הלכו עם הקשישה למחלקת הרווחה ברובע י"ג, שם הציעו כפתרון זמני שהות בבית אבות עם מקלחת, אוכל ובמקביל לנסות לסייע לה. אך הקשישה סירבה לבית אבות. סיפורים ושמועות מבתי אבות אחרים ברחבי הארץ כנראה עשו את שלהם, היא חששה. היא סירבה ונותרה בחוץ עד שעות הערב.

לאחר פניית אשדוד נט למוקד העירוני ולעוזר ראש העיר, כוננית רווחה נשלחה למקום על מנת להסביר לקשישה על בית האבות ולשכנעה כי אין לה ממה לחשוש. הכוננית שהוזעקה למקום שוחחה עם הקשישה ביחידות, הסבירה לה כי היא לא יכולה לישון ברחוב, היא חייבת מקום ראוי לשינה, למקלחת ומשהו לאכול. "בבוקר נוכל לסייע יותר במציאת פיתרון קבוע, אך כעת את חייבת מקום לישון בו, וזה לא ברחוב", אמרה כוננית הרווחה. 

את הלילות הקרובים תעביר הקשישה במקום בטוח, עם קורת גג ומיטה. במקביל ינסו לסייע לה במציאת פתרון קבע. המקרה הזה מצטרף למקרים רבים נוספים של מצוקה קשה בדיור מוגן וראוי לקשישים. הגברת המדוברת במקרה הזה הייתה פעם רופאה. אך נסיבות כאלה ואחרות הובילו אותה למצב בו היא צריכה להתקיים מקצבת הביטוח הלאומי בלבד. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה