אזולאי את שריקי מציגים: חיילים ותיקים אינם מתים - הם עושים בית ספר

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('46fd6bd4-55ce-4cb5-a677-5cfdb66de269','/dyncontent/2024/3/10/d666082b-1e2d-4310-a54a-51b66018a2ce.gif',17601,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('46fd6bd4-55ce-4cb5-a677-5cfdb66de269','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('46fd6bd4-55ce-4cb5-a677-5cfdb66de269','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('46fd6bd4-55ce-4cb5-a677-5cfdb66de269','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('46fd6bd4-55ce-4cb5-a677-5cfdb66de269','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

עידן שריקי (36) כבש בשבוע שעבר במדי הפועל מרמורק הלאומית שער ניצחון בדקה ה־90. יאיר אזולאי (40 מינוס) ינסה לעלות השנה ליגה עם הפועל אדומים אשדוד מליגה ב'. ושניהם ביחד ינהלו ויאמנו ילדים בבית הספר לכדורגל של האדומים במטרה לגלות את האזולאים והשריקים של הדור הבא. שיחת ועידה על כדורגל, בתי ספר והשאלה הבלתי נמנעת מתי אתם תולים את הנעליים (שריקי: "אל תדבר עם יאיר לפני גיל 48")

כשיאיר אזולאי פנה לפני מספר שבועות לחבר הטוב עידן שריקי והציע לו לנהל ולאמן יחד איתו את בית ספר לכדורגל של הפועל אדומים אשדוד, התשובה של שריקי הייתה: "אני איתך".

אזולאי (בחודש דצמבר הקרוב בן 40) ושריקי (בחודש נובמבר הקרוב בן 36) הם חברים טובים כבר 15 שנה. שניהם הטביעו חותם בכדורגל המקומי באשדוד.

עכשיו השניים מתחילים את הפרויקט שאחרי קריירת המשחק, למרות שתתפלאו, השניים עדיין לא חושבים על תליית הנעליים. שריקי כבש במחזור הליגה הראשון עם הפועל מרמורק בלאומית את שער הניצחון מול הפועל נצרת עלית ורגלו עוד נטויה. אזולאי חתם בקבוצת הכוכבים של הפועל אדומים אשדוד מליגה ב', שמתיימרת לטייל העונה לליגה א', שם הוא אמור להנהיג ולנווט, וגם הוא לא חושב על פרישה. בין האימונים והמשחקים, השניים ינהלו את בית הספר לכדורגל של הפועל אדומים אשדוד.

איך החל הקשר בין השניים? "בזמנו חזרתי ממכבי יבנה למ.ס אשדוד. הייתי צעיר בן 20 ופגשתי לראשונה את יאיר שהיה בשבילי כמו אח בוגר", מספר שריקי. לימים, השניים נפגשו שוב לפני שנתיים בהפועל אשקלון, באותה עונה בה רשמה הקבוצה עלייה מהלאומית לליגת העל. 

להט ותשוקה

לפני שדיברנו איתם על הפרויקט החדש, דסקסנו את העובדה שהם עדיין סוחבים על משטח הדשא, למרות שהם נמצאים בגיל בו נהוג כבר לתלות את הנעליים. במיוחד אמורים הדברים לגבי אזולאי, שיחגוג ממש בקרוב את תחילת העשור החמישי לחייו. עבורו החזרה להפועל אדומים אשדוד היא גם חזרה למקורות ולקבוצה בה החל את הקריירה אי שם מזמן באמצע שנות ה־90 במילניום הקודם בהפועל אשדוד.

חברים, לפני שאני מתחיל לדבר איתכם על אימון וניהול בית ספר לכדורגל ילדים, אני באמת לא מבין איך אתם עדיין משחקים כדורגל, במיוחד אתה יאיר אזולאי. מתי אתה זורק את הנעליים לפח ועושה פה כתבת פרישה?

שריקי גונב את רשות הדיבור: "הלוואי על כל ילד בן 18, שעולה לבוגרים שתהיה לו עשירית משמחת החיים, אהבת המשחק והמקצוענות של יאיר. אם לאותו בחור צעיר תהיה עשירית ויותר, הרי שתהיה לו קריירה טובה. כל עוד יש ליאיר את שמחת החיים והתשוקה שימשיך, וכל עוד הוא מתקשר אליי בשעה שמונה בבוקר ושואל אותי: 'תגיד עידן, יש לנו משחק נגד בני יצ'לאל. מה עושים ואיך מתכוננים', אתה מבין שהוא לא בענייני פרישה".

אזולאי: "אמנם בליגה ב' צריכים להרגיש כבר את הסוף, אבל אני בינתיים ממשיך. גם  בהפועל אדומים אשדוד מפרגנים לי על הלהט ואומרים שאני צריך לשחק עוד כמה שנים. אני רק מקווה להמשיך להיות בריא".

כמה שנים אתה נותן עוד לעצמך?

שריקי: "עזוב אותו, אל תדבר איתו לפני שהוא יחגוג 48. רק אז תרים לו טלפון...".

אזולאי: "אל תקשיב לו, לא בגיל 48 אלא הרבה פחות מזה. איך אלי לוי העוזר המאמן אמר לי באימון השבוע? 'אם היה לכולם את הלהט והתשוקה שיש לך, הייתי רגוע'".

אז השנה אתה עולה עם הפועל אדומים אשדוד לליגה א' ותולה את הנעליים?

אזולאי: "הלוואי, הלוואי...".

שריקי: "על מה אתה מדבר, קודם כל הוא עולה ליגה ואחר כך ממשיך לשחק גם בליגה א'...".

אזולאי: "בוא נאמר שאם נעלה לליגה א', אין ספק שארצה להמשיך".

אשריך, אל תשכח גם שבחודש דצמבר תחגוג 40.

"ככה אומרים".

ואתה עידן מתי תתלה ת'נעליים?

עכשיו אזולאי עונה במקומו: "עידן כמעט בן 36 והוא רץ יותר מכל שחקן צעיר אחר במגרש. ראית אותו פעם נח על הדשא?".

שריקי: "תאחל לי בריאות. כל עוד יש לי בריאות אני ממשיך לשחק כדורגל, בעיקר כדי ליהנות".

ותשיג בגיל את אזולאי בעניין הפרישה?

"הסיכוי שאפרוש בגיל של יאיר הוא כמו הסיכוי שאחתום עכשיו בריאל מדריד".

אזולאי: "עזוב, שריקי בדרך לשם. בגיל 36 הוא כוכב. ראית אותו השבוע כובש את שער הניצחון בהפועל מרמורק בדקה ה־90? למרות שהרבה שחקנים בגיל שלו כבר לא פעילים, שריקי נמצא בכושר מצוין, ממש כמו לפני עשר שנים".

"יש מקום לכולם"

אזולאי ושריקי פתחו, כאמור, את בית הספר לכדורגל, שיהיה תחת קורת הגג של הפועל אדומים אשדוד, אותו ינהלו ויאמנו.

העובדה שיש מחלקת נוער בהפועל אדומים אשדוד ועכשיו גם בית ספר לכדורגל, יוצקת אבק שריפה לאינפלציית מחלקות הנוער ובתי הספר לכדורגל שיש היום באשדוד – מ.ס. אשדוד שהייתה מפעל הייצור הבלעדי והגדול באשדוד ב-17 השנים האחרונות, בשנה האחרונה נולדו מחלקות נוער של עירוני אשדוד, הפועל אדומים אשדוד ואפילו הפועל בני אשדוד. 

"בקיץ האחרון עשינו קייטנת כדורגל וזה די הצליח לנו ונתן לנו את התיאבון להמשיך", מספר שריקי על הרעיון להמשכיות בבית ספר לכדורגל.

אזולאי: "במסגרת ההצעה לשחק בהפועל אדומים אשדוד, הוצע לי גם לנהל ולאמן את בית הספר לכדורגל. המטרה היא לאסוף ילדים בגילאי שש עד 12 ולהכשיר אותם להיות שחקנים, כדי שיהיו עתודה למחלקת הנוער של הפועל אדומים אשדוד. היה לי ברור שאני הולך על זה עם שריקי. הכוונה היא שאנחנו ננהל ונאמן, ובעזרת השם כשיגדל בית הספר ויהיו קבוצות נוספות, אולי אזוז הצידה ובעיקר אנהל את העניינים".

לכמה ילדים אתם מצפים בבית הספר לכדורגל?

"אני מקווה שיהיו לנו בשלב ראשון כמה עשרות ולפחות שתי קבוצות. זה יהיה יפה מאוד אם נתחיל בצורה כזאת כי בכל זאת אנחנו מתחרים מול טייקונים".

שריקי: "אנחנו בונים פרויקט בו אנחנו מאמינים. אני חושב שעם הניסיון שיש לנו אפשר להנחיל לילדים הצעירים את הדרך כדי להיות שחקני כדורגל מצטיינים. זו גם התרומה לקהילה בתור שחקנים שעשו משהו בכדורגל המקומי. יש לנו את הגישה לבני נוער כדי להקנות להם ערכים ויסודות מעבר למשחק עצמו. השלב הראשוני הוא קשה".

לא היה עדיף לכם לאמן בקבוצות נוער ולשאוף להישגיות כבר בטווח הקרוב?

שריקי: "הסיפוק יכול להגיע גם בגילאים צעירים של שש עד עשר. זה השלב הראשון שבו אתה מגלה את השחקנים, מקנה להם את היסודות הראשונים ומפתח אותם".

אזולאי: "אני מאמין שבמשך הזמן נשתלב גם במחלקת הנוער. יכולתי לאמן  גם שם. חוץ מזה, שנינו עדיין פעילים ועוסקים בעוד דברים. אני עדיין משחק כדורגל ועובד בתור סקאוטר בהפועל אשקלון ועידן עדיין משחק בלאומית".

עד לפני שנתיים הייתה מחלקת נוער כולל בית ספר אחד באשדוד של מ.ס. אשדוד. עכשיו יש מחלקת נוער לעירוני אשדוד, הפועל אדומים אשדוד והפועל בני אשדוד. האם באמת יש מקום לעוד מחלקת נוער ועוד בתי ספר באשדוד?

אזולאי: "למרות שיש ארבע מחלקות נוער באשדוד יש מקום לכולם. תיקח, למשל, את פתח תקווה, עיר קטנה מאשדוד, גם שם יש כמה וכמה מחלקות נוער וכולם עובדים.  יש באשדוד אלפי ילדים ולכולם יש מקום. אם לילד באשדוד יש אלטרנטיבה, זה יעשה רק טוב לכולם".

למה שילד יבחר להגיע אליכם ולא לבית ספר, למשל, של מ.ס. אשדוד?

"זה עניין של בחירה של אותו הורה או ילד. הורה, שירצה לשלוח את הבן שלו לבית ספר לכדורגל של מ.ס. אשדוד, יידע לאן לפנות. אותו דבר הורה שירצה להפנות את הילד שלו להפועל אדומים אשדוד. המקום של מ.ס. אשדוד במקומו מונח, אבל אני ושריקי בבית הספר באדומים אשדוד יכולים להוות חממה מצוינת לילדים".

שריקי: "אנחנו מביאים משהו אחר ומרענן. יש פה שני שחקנים שעברו המון בכדורגל המקומי באשדוד".

איך שני שחקנים ותיקים כמוכם, כמעט אמרתי שחקני עבר ידועים, לא משתלבים במועדון המוביל בעיר של מ.ס. אשדוד?

אזולאי: "אני מחובר ונמצא ביחסים טובים עם האנשים שם. אני גם בקשר עם אותם אנשים במ.ס. אשדוד ואפילו קיבלתי הצעה לאמן שם. כרגע אני בהפועל אדומים אשדוד. אני לא פוסל שום דבר לגבי העתיד".

שריקי: "כרגע אנחנו נמצאים בפרויקט הזה ומקווים להצליח בו. מה יהיה בעוד כמה שנים אלוהים גדול".

שריקי - ארבע עליות

בחמש שנים

תחום אימון הצעירים הינו עניין עתידי של שני הדינוזאורים, אבל כרגע השניים עדיין בועטים ואפילו בהצלחה. שריקי התחיל עונה שנייה בהפועל מרמורק, איתה רשם בעונה הקודמת עלייה ללאומית.

גם פתיחת העונה הנוכחית הייתה נהדרת עבורו עם שער ניצחון במשחק הליגה מול נצרת עלית ושני שערים נוספים בשני משחקי גביע הטוטו.

ואזולאי? הוא החליט לעזוב הקיץ את עירוני קרית גת מליגה א' ולחתום בקבוצת הכוכבים של הפועל אדומים אשדוד מליגה ב', שבשורותיה משחקים זיטו אוגבונה, רחמים צ'קול, אריאל טרבלסי ועוד רבים וטובים.

שריקי על התחנה החדשה שלו ברחובות: "מלבד חצי העונה האחרונה עם הפועל מרמורק בליגה א', כבר כמה שנים שאני משחק בליגה הלאומית ועושה את מה שאני יודע. אני נמצא במקום טוב, יש הרבה צעירים וכמה ותיקים שנותנים את הטון. יש שני בעלי בית טובים וחיוביים, איל גולן ושינו זוארץ. יש לנו קבוצה מאוד משפחתית עם קהל מצוין, ואני נהנה שם מכל רגע".

ומה המטרות?

"לתקוע יתד ולתפוס מקום טוב באמצע. אולי בשנה הבאה יהיו מטרות אחרות".

יש לך מענק עלייה בחוזה?

"איך אתה מכיר אותי?"

אני מניח שכן.

"בחמש השנים האחרונות עשיתי ארבע עליות עם מכבי פ"ת, מכבי נתניה, הפועל אשקלון והפועל מרמורק. יש לי אמנם מענק עלייה בחוזה בהפועל מרמורק אבל אם להיות ריאליים, המטרות השנה הם לא כרטיס עלייה לליגת העל, אנחנו גם לא בכיוון הזה. יש קבוצות כמו הפועל תל אביב, הפועל פ"ת והפועל קטמון, לכל אחת מהן יש מה להגיד לפנינו. גם התקציב שלנו לא דומה לזה של הפועל פ"ת ובטח לא להפועל ת"א".

ואיך זה לכבוש שער ניצחון כבר על הספתח?

"זה כיף. זה נותן את כל החשק להמשיך ונותן הרבה אופטימיות להמשך".

אזולאי: "הדרבי

הכי חשוב לאוהדים"

יאיר, אתה הצטרפת לקבוצת  הפועל אדומים אשדוד שנבנתה סביב כוכבים.  באיזה מחזור תבטיחו את העלייה לליגה א'?

"מלבד השחקנים שהצטרפו, יש בסיס טוב וחזק של שחקנים מהעונה שעברה. רואים את זה על המגרש. להגיד לך שאנחנו קבוצת גלאקטיקוס שתטייל ותעלה ליגה? אני לא יודע להגיד.  אני גם לא מכיר את הליגה הזו כדי למדוד את היכולת שלנו מול היריבות שלנו. אני גם מבין שיהיו עוד קבוצות  שייתנו את הטון כמו מכבי שדרות, עירוני אשדוד ועירוני מודיעין".

ברמה האישית, אתה סוגר מעגל וחוזר לקבוצה שבה התחלת את הקריירה.

"התחלתי לשחק בהפועל אשדוד לפני 22 שנים, אי שם בשנת 1995. יש פה הרבה סמליות לחזור למועדון, שבו התחלתי את הקריירה, כמו שברוך דגו חזר לשחק בעירוני אשדוד".

זה גרם לך לדה ז'ה וו?

"הסמל הוא אותו סמל. האוהדים שהכרתי בזמנו התבגרו בעוד 20 שנה, מלבד הצעירים שהצטרפו".

הספקת לחוות דרבי באשדוד?

"בטח, בטח, בתור ילד צעיר הייתי שותף לאותו דרבי, שבו הפועל אשדוד ניצחה את עירוני אשדוד במשחק בו כיכב מאיר גולדפינגר. ברור שהדרבי הוא המשחק הכי חשוב לאוהדים שלנו".

שריקי צוחק: "יאיר אתה כזה עתיק..."

אזולאי: מה זה עתיק... הייתי שותף גם להפסד של הפועל אשדוד בתור שחקן נוער  לעירוני אשדוד, כשעופר טלקר כבש את שער הניצחון....".

ואתה עידן, איתך היה דיבור שתגיע הקיץ להפועל אדומים אשדוד?

"בשנה שעברה חתמתי למשך שנתיים בהפועל מרמורק. הרעיון הזה עלה באוויר אבל הוא ירד, אולי בשנים הקרובות זה יקרה".

למאמן פיני עייש יש קשר לשניכם. 

שריקי: "כשסיימתי גיל נוער ולא השתלבתי במ.ס אשדוד, הוא לקח אותי אליו וטיפח אותי בקרית עקרון, עוד לפני שהקריירה שלי נסקה. אין ספק שאני חייב לו הרבה מהקריירה שלי".

אזולאי: "גם אני מכיר את פיני עייש עוד מהתקופה שהייתי צעיר. מה יש להגיד, בליגות האלו הוא נחשב למומחה גדול ורשם כמה עליות וזה לא קורה מעצמו. מדובר במאמן מאוד יסודי וקפדן ואני בטוח ששיתוף הפעולה יהיה פורה". ¿

 

$(function(){setImageBanner('f464b3aa-0ef2-4aaf-a3ae-a3c38bfc77f6','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה