היועץ המשפטי מזוז: דיון נוסף במתן כשרות למומרת


להאזנה לתוכן:

השבוע הודיע היועץ המשפטי לממשלה שיתמוך בדיון נוסף בבג"ץ בעניין תעודת הכשרות של "פנינה פאי". האם זה ירגיע את הרוחות הלוהטות במגזר החרדי באשדוד? בעלת בית המאפה מדווחת על פגיעה קשה בפרנסתה ובפרנסת עובדיה

הפרקליטות תומכת בבקשתו של רב העיר אשדוד, מבג"ץ לדון פעם נוספת בהענקת תעודת כשרות לקונדיטוריה המנוהלת ע"י מומרת. "אכן החוק הגביל את שיקול דעתו של הרב נותן ההכשר כדי למנוע כפייה דתית. אלא שבמקרה שלפנינו לא הייתה כל כוונה לכפות על העותרת נורמות הלכתיות שאינן קשורות לכשרות המזון, לשנות את התנהגותה או לכפות עליה לחזור בה מעמדתה כיהודיה משיחית. אין בהחלטת הרבנות הראשית כל אלמנט של כפיה דתית. ההיפך הוא הנכון. הרבנות הסכימה להענקת תעודת ההכשר בקיום תנאים  מסוימים שאינם מהותיים הנובעים ישירות מהגרעין הקשה של דיני הכשרות", נכתב בבקשה שהוגשה לבג"ץ ע"י פרקליטי הרבנות והיועץ המשפטי.

עוד מציינים היועץ המשפטי ופרקליטי הרבנות: " לא היה מקום לפסול באופן גורף את עקרון הנאמנות ההלכתית ולהתערב בהחלטת מועצת הרבנות הראשית. להחלטה זו יכולות להיות השלכות רוחב על בתי עסק נוספים בישראל וגם לכך יש ליתן משקל רב".

תגובתה של פנינה, בעלת בית המאפה "פנינה פאי": " נהלי הכשרות נשמרים נאמנה במאפיות שלי. וכל עניין הזה מאוד פגע בי מבחינה כלכלית. אנשים שהיו רגילים לקנות אצלי עוגות מיוחדות ודברי מאפה לא יכולים לעשות זאת בגלל העדר התעודה. אני גם מאבדת יכולת לשווק במוסדות ציבור כמו בתי הספר, בנקים, עירייה ועוד. ישנה הסטה לשנאה מצד הרבנות בכלל ומצד העדה החרדית באשדוד בפרט. כידוע, הסטה לשנאה לא הביאה אף פעם בהיסטוריה לדברים טובים, טמונה כאן סכנה רבה. החרדים מגיעים לפתח בעסק ומקללים וצועקים ומבריחים לי את הלקוחות. אפילו קבוצות של ילדים קטנים מהעדה החרדית מגיעים למקום, צועקים ולועגים: איפה הנוצרייה הזאת? הם צועקים. זה פוגע הן אישית והן כלכלית, יש לי עובדים שאני צריכה לשלם להם ולהם יש משפחות לפרנס".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה