הפגנת הורים וילדים מאשדוד, הבוקר ליד ביתו של לסרי


להאזנה לתוכן:

הורים וילדים הגיעו הבוקר להפגין מול בית ראש העיר אשדוד, זאת במחאה על כך שעדיין לא נמצא פיתרון לבעיית השיבוץ שלהם והם עדיין ללא מסגרת. צילום: אילן אסייג

 

מאז פתיחת שנת הלימודים באשדוד, שובתים מלימודים קבוצה לא קטנה של ילדים ביחד עם ההורים. הזעם הוא על כך שהילדים (תושבי רובע י"ב), לא שובצו למקיף שברובע (מקיף ט'). הקבוצה החלה את מאבקה עם מעל ל- 30 תלמידים, אך לאט לאט פוחת מספרם. כעת מדובר על כ-10 ילדים שעדיין נמצאים ללא מסגרת.

 

לפני ערב חג סוכות קיימו ההורים והילדים הפגנה מול עיריית אשדוד, ולאחר שנפגשו עם ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, שהבטיח לנסות לסייע, פוזרה ההפגנה. אך לטענת ההורים, מכתבים שנשלחו אליהם במהלך החג ציינו שהוחלט שלא לשבץ את ילדיהם במקיף ט' ולא לסטות ממספר התלמידים המקסימאלי שנקבע בתחילת שנת הלימודים (35 בכיתה). ההורים ציינו הבוקר שהם יסכימו לשלוח את ילדיהם רק למקיפים ט' ומקיף ח' שנמצאים באזורים נגישים לילדיהם.

מלשכת ראש העיר אשדוד נמסר בתגובה:

 

ראש העיר נפגש מספר פעמים עם ההורים שמע והקשיב לטענות שהם העלו. לפני חג הסוכות קיים ראש העיר דיון נוסף, עם הממונה על החינוך מר יהודה פרנקל ומנהל החינוך העל יסודי מר דני קליין במטרה לבחון שוב את הדברים. בתום דיון של שעה וחצי, ולאחר בחינה מדוקדקת ומעמיקה של הדברים הוחלט להשאיר את ההחלטה על קנה.
 
 
חשוב לציין,צמצום מספר התלמידים באשדוד ל-35 תלמידים מהווה פריצת דרך ברמה ארצית וגם מחקרים מוכחים שמספר נמוך של ילדים בכיתה מביא לשיפור בציונים בכלל והגדלת ההישגיים גבוהים בפרט
היום בבוקר, מנכ"ל עיריית אשדוד, מר אילן בן עדי, נפגש עם ההורים ליד ביתו של ראש העיר .בתום השיחה הוחלט שההורים ישוחחו עם מנכ"ל העירייה ביום ראשון בבוקר.
 
תגובת יהודה פרנקל, הממונה על החינוך :
 
בכל בתי-הספר העל-יסודיים באשדוד ההזנה לחטיבות הביניים איננה על בסיס גיאוגרפי של קרבה לבית הספר, אלא על-פי בתי ספר יסודיים מזינים בהחלטה משותפת למשרד החינוך, שלוקחת בחשבון מאזן תלמידים ואינטגרציה חברתית בין רבעים חזקים לחלשים.
 

לכל תלמיד בבית-ספר ממלכתי יש מקום מתוכנן ובית-ספר מזין. כאשר נותרים מקומות ניתן להגיש בקשות להעברה, הלוקחות בחשבון פרמטרים שונים של איחוד אחים, מצב חברתי, מצב רפואי של התלמיד ולפעמים של משפחתו, בקשות מיוחדות של משפחות המטופלות ברווחה והתאמה לכיתות ייחודיות באשדוד.
 
 
בעיה ייחודית שצצה ועולה מידי שנה עם תלמידי בתי הספר הממלכתיים-דתיים הינה,      שלא לכולם יש מקום ליד הבית וחלקם נשלחים לבתי ספר קרובים יותר או פחות.
 
 
במידה ובית הספר רחוק נותנת הרשות כרטיסי נסיעה בנוסף מוצע גם הסעות לבתי הספר  וכך נעשה עם תלמידים רבים.הצעד הייחודי והאמיץ של צמצום מספר הלומדים ל- 35 זכה לשבחים מקיר לקיר ויצר בתי-ספר על-יסודיים באשדוד שבכולם 7 כיתות עפ"י פרוגראמות משרד החינוך.
 
 
מתוך מחזור של 2500 לומדים, יש כיום כ- 10 תלמידים המסרבים להירשם למקומות להם יועדו וכל הפתרונות המוצעים טובים יותר מכללי משרד החינוך.

 

 

 
 
 

תמונות מההפגנה: אילן אסייג

 [gallery]

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה