להאזנה לתוכן:

כתב "אשדוד נט" ירד רגלית לעשות שוק בחוף לידו, בדרך הוא נאלץ להתמודד עם שבילים הרוסים שלפתע נעלמים, בור מסוכן, מבנים רעועים ומסוכנים לציבור ופסולת רבה בכל עבר. אך אם לא די בכך, הבניין הנטוש בסמוך לחוף לידו (מחסני מכירות מכרזים), הפך לאתר פינוי פסולת בניין. ערימות פסולת בניין מוסתרות היטב מעיני כל בחלקו האחורי. ומה יש לעירייה לומר בנידון: "נושא הניקיון בשטח שציינת טעון טיפול"


בכל יום רביעי בשבוע, אלפי בני אדם עושים את דרכם לשוק ים בחוף לידו, אחד השווקים הטובים באזור. לפני מספר שנים עוצבה טיילת יפה מרחוב רוגוזין לכיוון הירידה לים, אך משום מה הטיילת מעולם לא הושלמה עד לחוף. באמצע הדרך נעצרת הטיילת. השביל היפה, הגינה המרנינה והדרך הנגישה לנכים, מוחלפת בשברי שבילים שהיו פעם במקום, בחולות שמקשים על ההליכה ובמדרגות שאינן מאפשרות נגישות של נכים.

הירידה לחוף לידו מחלקת לשני חלקים: האחת היא דרך הטיילת שנבנתה לפני מספר שנים, והשנייה היא דרך השביל בצמוד לכביש שיורד לכיוון חוף הים.


צעדנו בשביל שיורד לים בצמוד לכביש. פסענו בניחותה בשביל המרוצף באבנים משתלבות, אך מה הופתענו שלפתע פתאום, ללא שום התרעה, השביל נגמר לנו. מצד אחד של השביל היה בור שנוצר כתוצאה ממנוף שמפנה אשפה וגזם מהמקום. הבור בעומק של יותר מעשרה סנטימטרים, יכול לגרום לנזק משמעותי אם מישהו לא יבחין בו וימעד. במקום שבו נגמר השביל עם האבנים המשתלבות מתחיל שביל האופניים הישן (כנראה שהוא שם מאז שהקימו את אשדוד). שביל שבור, לא בטיחותי ומתכון בטוח לנפילה וחבלה כואבת. זה לא נראה טוב וממש לא מכבד עיר ששואפת לקדם את התיירות בה.

 ניסינו לצעוד בדרך השנייה, המטופחת לכאורה. שביל הטיילת. אכן, כפי שתיארה זאת העירייה בתגובתה בהמשך הכתבה, מדובר בטיילת עם פינות ישיבה וגינון מטופחות. בעירייה ציינו שמדובר בטיילת שמגיעה "עד לכיכר הסמוכה לחוף לידו", לכן מאוד התפלאנו כאשר הטיילת נעצרה לנו לפתע באמצע הדרך. ככה פתאום באמצע הירידה לחוף הים מסתיימת הטיילת... היא לא ממשיכה עד סמוך לכיכר בחוף לידו, אפילו לא בקצת. גרם של 18 מדרגות, בסופה של הטיילת, מוביל אותנו לשביל אספלט שנסלל במקום. משני צידי הדרך אין שום זכר לטיילת היפה בה צעדנו עד כה. ימין ושמאל רק לכלוך וטינופת מעטרים את הדרך. בין העצים הפראיים בצד הדרך, מבצבצות להם הריסות מבנה נטוש ומסוכן. שלט שהציבה במקום לפני שנים רבות עיריית אשדוד, שלט שצבעו דהה עם השנים, קובע שהמקום מסוכן לציבור.

 

שביל האספלט אינו הכי בטיחותי: שוליו מתפוררים ובור מקבל את פני היורדים מגרם המדרגות. הרבה מאוד אנשים מבוגרים צועדים בשביל הזה, בעיקר בימי רביעי, ימי השוק, והתנועה במקום ערה מאוד. את הים כבר ניתן לראות ולהריח, כך גם את ערימות פסולת הבניין שנזרקו בסמוך למבנה הנטוש של "מחסני מכירות מכרזים".

 

המבנה הזה, שפעם היה שוקק אנשים, הפך כבר לפני שנים לקיר לכתובות גרפיטי ופעילות עבריינית שנעשתה בו. עקב מסוכנתו לציבור, נאטמו הכניסות למבנה בלוחות ברזל  ובלוקים. דרך אחד החריצים הצצנו פנימה והתמונה בפנים הזכירה לנו את התמונות ממבנה הקאנטרי הכפרי בי"א, שנהרס ע"י העירייה לפני שבועות אחדים.

מסביב למבנה ישנה רחבה, שבקלות ניתן להגיע אליה עם הרכב (במיוחד טנדר של שיפוצניקים). סיור במקום מגלה לנו עשרות ערימות פסולת בניין. החל מקירות גבס ועד לאמבטיה שנזרקה במקום. מי שהגיע לפרוק במקום את הפסולת, לא היה צריך למהר, הוא יכול היה לעשות זאת בניחותה, כי המבנה הגדול מסתיר אותו.

המראה "המרהיב" הזה , אגב, נשקף מבתיהם של רבים ברובע א'... לא ברור מדוע עד היום איש לא עשה דבר בנידון. בעיריית אשדוד אגב, מציינים שמחלקת ההנדסה בודקת את המבנים ע"י מהנדס בטיחות, ולאחר חוות דעתו יחליטו במינהל ההנדסה לגבי המבנה.


זהו, צלחנו בהצלחה את הירידה לשוק ים. כעת כל שנותר לנו הוא לעשות את אותה הדרך בעליה ועם קניות...


מעיריית אשדוד נמסר בתגובה:
שאלתך, המורכבת מכמה תחומים שונים, הועברה לטיפולן של יחידות העירייה לבדיקה והתייחסות. יצוין רק שכל הדרך המובילה מרחוב רוגוזין ועד לכיכר הסמוכה לחוף לידו, עוצבה מחדש לפני כמה שנים והפכה לטיילת יפה ואסטטית. נושא הניקיון בשטח שציינת טעון טיפול והוא נכלל בתוכנית הגדולה של ניקיון העיר, כפי שקבע ראש העיר במסגרת קמפיין "מנקים את אשדוד".

באשר למבנים שציינת, מהנדס בטיחות התבקש לבדוק את המבנים ולהוציא דו"חות בנוגע למצבם. עם קבלת הממצאים מינהל ההנדסה ידע כיצד לפעול. גם מחלקת האחזקה, האחראית על מצבם הפיזי של הדרכים להולכי הרגל, מצויה בעניין ותציע פתרונות ישימים. 

תמונות אומרות הכל:


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה