העיתונות הרוסית הארצית הופתעה לגלות אשדוד אחרת


להאזנה לתוכן:

באשדוד יזמו סיור מודרך ברחבי העיר לקבוצת עיתונאים מכלי התקשורת הארציים בשפה הרוסית. הסיור נועד לספק לעיתונאים מבט אחר על העיר אשדוד ולשנות את תדמיתה של העיר בכלי התקשורת. ראש העיר הגיע כדי לשפוך אור שונה על אשדוד, וממלא מקום ראש העיר, בוריס גיטרמן, ערך לעיתונאים סיור ברחבי העיר, במרכזי תרבות ובמוזיאונים. רבים מהמוזמנים, היו תחילה ספקנים והרימו גבה לגבי התרבות באשדוד ואשדוד בכלל. בסופו של יום, כאשר הם עלו לאוטובוס שהחזירם לת"א, אשדוד כבר נראתה להם אחרת

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי וממ"ק ראש העיר, בוריס גיטרמן, יצאו בשבוע שעבר "לקרב" נגד התדמית הלא כל-כך טובה שנדבקה לעיר אשדוד בשנים האחרונות בתקשורת הרוסית הארצית. לצורך כך הוזמנו לסיור מקיף ברחבי העיר אשדוד בכירי התקשורת הרוסית הארצית, החל מהעיתונות באינטרנט וכלה בנציגי ערוצי הטלוויזיה בשפה הרוסית. גם כתבת "המגזין אשדוד" הצליחה להשתחל בין הבאים וצפתה כיצד הופכים העיתונאים הספקנים ביותר לגבי אשדוד, לעיתונאים שנדהמים ממראה עיניהם וממשמע אוזניהם.

העיתונאים, שזכו להסעה מאורגנת מתל-אביב לאשדוד, הגיעו היישר למרכז מונארט לפגישה אישית עם ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי. לסרי דיבר על ההיסטוריה של העיר, המבנה הדמוגרפי, הכלכלי והתרבותי. "באשדוד, כעיר קולטת עליה, ישנן קהילות רבות שזוכות לביטוי תרבותי ואומנותי במרכזי תרבות ובמתנ"סים של עיר. באשדוד ישנה הקהילה הגדולה בארץ של יוצאי ברה"מ, הקהילה הגדולה של יוצאי גרוזיה, מרוקו ורומניה. באשדוד גרים נציגי 99 מדינות העולם, ולהשלמת המספר ל-100, חסרים לנו רק עולים ממיקרונזיה" , צוחק לסרי.

לסרי דיבר על תוכנית מהפכנית וייחודית במינה בארץ לעידוד ההשכלה הגבוהה, בה יזכו הסטודנטים להלוואה  למשך שבע שנים ללא ריבית ובערבות עירייה, תוכנית שהייתה במצע הבחירות שלו לראשות העירייה. על פי התוכנית, הסטודנט יוכל להחזיר רק את הקרן וזאת לאחר סיום הלימודים. התוכנית נמצאת כרגע בשלבי הגשת המכרז ועתידה לצאת לדרך מהשנה הבאה. בנוסף הזכיר ראש העיר את הקמתו של בית-ספר נוסף למדעים. גם בתחום פעילות המתנ"סים, אשדוד יצא בפרויקט ייחודי במינו בארץ, אשר מעניק פעילות לחברה החרדית, בתכנים ייחודים לה ומספקת דרך המתנ"ס פעילות פנאי שמותאמת לאוכלוסיה זו. כמו כן, הרחיב לסרי אודות תכנון הפרויקט "העיר הירוקה", בדגש על חינוך וניקיון, פיתוח תיירותי ובניית אתרי פנאי ונופש לרווחת תושבי העיר ומבקריה. לסרי הציג את יתרונות העיר עם תרבות מפותחת והישגים חינוכיים לא מבוטלים: " לעיר אשדוד יש את אלופי הארץ בשחמט, ההיאבקות, ההתעמלות והשחייה האומנותית. בתחרות הרובוטיקה באוסטרליה זכו תלמידי העיר במקום רביעי מכובד בעולם". לסרי הדגיש שעתה, כאשר העיר כמעט הושלמה מבחינת הבנייה, אנו יוצאים לדרך חדשה של פיתוח העיר, כאשר אינטרס התושב במרכז. לשאלתם של העיתונאים אודות  עתידו של "תיאטרון בלט פאנוב" ענה ראש העיר: "ב-5 השנים האחרונות קצת שיפרנו את מצבם, ואנחנו הולכים לשבת על תקציב וגם על פיתרון למקום בו יוכלו לעשות את פעילותם בצורה טובה יותר. יש מתחים אישיים שצריך לסדר. 'פאנוב' הם אחד האוצרות היקרים של העיר ואנו נשתדל לשדרג אותם ככל האפשר".

בוריס גיטרמן, ממלא מקום ראש העיר והממונה על החברה העירונית למתנ"סים, דיבר ארוכות על התרבות המפותחת של העיר ועל התוכניות לעתיד. גיטרמן דיבר עם העיתונאים בשפתם ובגובה העיניים. בין דבריו הזכיר גיטרמן פרויקטים רבים שנבנים ברגעים אלו או העתידים להיבנות בעתיד הקרוב. לדברי גיטרמן, פיתוח וטיפוח נושא התרבות, ההשכלה והתיירות בעיר קיבלו את מלוא תשומת הלב ויבואו לידי ביטוי בתקופה הקרובה. בין היתר מדובר בתוכניות לבניית מרכז עירוני למחול אשר ישמש מספר להקות, ביניהם "תיאטרון בלט פאנוב", להקת "אביבים" ו"שלום ישראל". העיתונאים אף הוזמנו לסטודיו של וולרי פאנוב, שם הציגה הלהקה קטעים נבחרים מרפרטואר המגוון שלה.

בהמשך הסיור ביקרו העיתונאים במוזיאון על שם קורין ממן והתרשמו מהמוצגים העתיקים והייחודים שבמקום. מוזיאון שקיבל הכרה בינלאומית, יעבור שיפוץ, שדרוג והרחבה גם במבנה וגם במוצגים האוטנטיים שאת חלקם קיבל המוזיאון "בירושה" ממוזיאון אחר בארץ שסיים את פעילותו. לשם השיפוץ והשדרוג קיבל המוזיאון תקציב של 10 מיליון ₪, והוא יהפוך למוזיאון היחיד והייחודי בעולם כולו שיתמצא בנושא הפלשתים.

במשך הסיור שוחחתי עם עיתונאים, חלקם מוכרים לי יותר, חלקם מוכרים לי פחות. ללא ספק, ההזמנה לסיור והרצאה באשדוד, לא קרצה לכולם. היו מי שהביעו תמיהה על מה שיכולים לחדש להם על אשדוד. בסיום הסיור הם לא שכחו להודות שלא כך הם הכירו את אשדוד. נקווה שהסיור יגרום להם לשנות את הסטריאוטיפים שנוצרו לעיר בתקופה האחרונה, גם בדיווחיהם במדיה בה הם כותבים. כי בכל זאת תקשורת הינה כלי בעל עוצמה רבה שמעצב את דעת הקהל. בעיריית אשדוד חושבים, ובצדק, שלצד העשייה צריך גם לשפר את התדמית.

[gallery]

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה