תנו כבוד לאומני אשדוד


להאזנה לתוכן:

שמוליק דואק, מעצב שיער במקצועו, פתח לפני שנה את קבוצת המחאה בפייסבוק "תנו כבוד לאמני אשדוד" הוא כואב את העובדה שעיריית אשדוד ממדרת את האומנים המקומיים וכך הוא מגיב לאשדוד נט:

לעולם לא אצליח להתרגל לעובדה שצריכים להביא אמנים מחוץ לעיר ולשלם להם סכומים גבוהים כ"כ, כשיש לנו זמרים וזמרות מוכשרים משלנו שכ"כ צמאים לבמה, ויכולים לתת לנו מופע מכובד לא פחות, ובעלויות קטנות יותר שיאפשרו גם מכירת כרטיסים במחיר שמתאים לכל אחד.

לעומת זאת כן מזמינים את האמנים המקומיים להופיע בהתנדבות בטקסים ברחבי העיר, וזה מאוד מקומם שדווקא אמנים שלנו מתבקשים להופיע בהתנדבות, ואת כספי המסים שהם עצמם משלמים לעירייה, היא משלמת לאמנים אחרים מחוץ לעיר !

בפגישה עם איריס נפתלי מנהלת מח' התרבות בעירייה, הועלה הנושא הזה של ההופעות ההתנדבותיות. מה שנאמר לנו על ידה זה שהיא מתקצבת כל הפקה ולא קיים כזה דבר מופע ללא תשלום.

היא שלחה אותנו לבדוק עם מי שמפיקים את האירועים האלה, למה האמנים לא מקבלים שכר על הופעתם.

במילים אחרות, מי שמפיק את האירועים מקבל תקציב כולל מהעיירה, אבל מחלק אותו כרצונו, והוא זה שמבקש מהם להופיע בהתנדבות וכך משאיר לעצמו סכום גדול יותר בכיס.

האמנים עצמם יודעים את זה ומתוסכלים מזה. יחד עם זאת מסכימים לקבל את זה ולו רק כדי לקבל חשיפה ולבוא לידי ביטוי כאמנים בעירם.

כולם נאלצים לעבוד בעבודות אחרות לפרנסתם, וכך הכישרון הגדול שלהם הופך לתחביב לעת מצוא.

במקום לתמוך באמנות – מדכאים אותה. עוד מעט מתחילים אירועי הקיץ. בין היתר גם המדרחוב ברוגוזין שלכל אורכו מתקיימים מופעים שונים, כולל במה גדולה במרכז רובע א'.

למה שלא יקדישו את הבמה הזאת ליצירה מקומית בלבד ?

למשל שהשנה הפסטיבל כולו יהיה על טהרת היצירה המקומית, ובכל שבוע אמן אחר יקבל את הבמה וגם שכר על הופעתו.

זה מה שנקרא לתת כבוד לאמני העיר. זה יהיה מאוד מבורך".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה