הרכבת תרחיב את החניון באשדוד בעוד עשרות מקומות חניה


להאזנה לתוכן:

בעקבות הביקוש הגובר והולך והעומס הבלתי נסבל בחניוני הרכבת באשדוד, יורחבו החניונים הקיימים בעוד עשרות מקומות חניה. נהגים רבים מעדיפים להגיע לרכבת עם רכבם הפרטי ולא עם התחבורה הציבורית

צילום: אשדוד נטבימים אלה יוצאות לביצוע עבודות לפיתוח החניונים בשתי תחנות, וחניונים לשתי תחנות נוספות נמצאים בשלבי תכנון. בסך הכל יוכשרו 1,260 מקומות חניה חדשים בתחנות הקיימות, שיגדילו ב–10% את קיבולת החניונים הארצית של רכבת ישראל.

שני הפרויקטים הראשונים יתבצעו בתחנות אשדוד ועתלית. באשדוד יתווספו 120 מקומות חניה, והמגרש בעתלית יאפשר חניה מוסדרת ל–100 כלי רכב נוספים. העבודות צפויות להסתיים עד סוף השנה.

למרות ההשקעה בפיתוח החניונים, ברכבת מודים כי עידוד הנוסעים להגיע לתחנות ברכב פרטי אינו נעשה בלב שלם. מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון, אמר החודש בכנס של הרכבת: "יש לנו כיום 13 אלף מקומות חניה, אך הביקוש לרכבת גובר. אתה קם בבוקר והמגרשים כבר מכוסים במכוניות. אני מוסיף בכל שנה 1,000 מקומות חניה חדשים, אבל אני לא רוצה לעשות את זה. המטרה שלי היא שאנשים ימכרו את הרכב הפרטי שלהם. יש כאן דבר והיפוכו. כמה שלא נבנה, אנשים ימשיכו למלא את כל החניות".

צילום: ארכיון אשדוד נט

לתנופת הבנייה בחניוני הרכבת אין סיכוי של ממש לעמוד בזינוק של יותר מ–50% במספר הנוסעים מאז 2014. כיום מתקיימות יותר מ–230 אלף נסיעות יומיות ברשת הרכבות. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה