תמונות ווידאו: נזקים כבדים בחופי אשדוד בעקבות הסופה


להאזנה לתוכן:

על פי הערכות, מדובר בנזקים של מיליוני שקלים. כמעט שבוע אחרי הסופה הגדולה ביותר שפקדה את ישראל בשנים האחרונות, ניכרים היטב סימני הסופה בחלקים נרחבים של העיר. אשדוד נט מביא לכם תיעוד של הנזקים בחופי אשדוד, לאחר שחולות כיסו חלקים נרחבים מהטיילות בחופים

ערימות חול כאלו שכיסו את הטיילות בחופי אשדוד, לא זכורים כבר שנים רבות מאוד. הסופה שבילתה אצלנו את סוף השבוע האחרון, הביאה עימה עוצמה אדירה של רוח וגלי ענק (באשדוד נמדדה עוצמת הרוח הגדולה ביותר). הרוחות סחבו עימם טונות רבות של חולות לרחבי העיר, והאבק ששקע, יצר בכל העיר מפגעי חולות ברחובות.

הבוקר יצאנו לראות את הנזקים בחופים. בחוף המצודה דיווחה רשות העתיקות על גלי ים ששטפו את חלקה הדרומי של המצודה. במקום ניכרים היטב סימני המים, שהגיעו עד למצודה וחפרו בחולות מסביבה. כ- 30 מטר דרומית למצודה, חשפו הגלים מה שנראה כקיר, הדומה לקיר המצודה... 

בחוף ט"ו כיסו החולות את החניות וכבישי הכניסה לחוף, כמו גם את השבילים המובילים לחוף הרחצה.

בחוף גנדי, הקשתות, נגרם נזק כבד למדשאות, שמכוסות בסנטימטרים רבים של חול ים. כך גם כל הטיילת וחניית החוף. במקום עובדים צוותי העירייה כבר 4 ימים כדי להחזיר את המצב, עד כמה שניתן לקדמותו. נראה שיהיה צורך בשיקום הגינון במקום.

בחוף לידו ומי עמי, כוסתה הטיילת לחלוטין בחולות ים. המראות מזכירים לעיתים את מראות השלג שנערם לאחר סופת שלגים. אך בזמן שהשלג נמס, החול נותר במקומו. המדשאות הירוקות בחוף, אזור המנגלים, החניות... הכל כוסה בכמויות נכבדות של חול.

בשפך של נחל לכיש, נערמה פסולת רבה שנפלטה מהנחל. הפסולת הכוללת ניילונים ופלסטיקים רבים, אך גם סחף ענפים שבורים מהנחל. במקום נפלטו אלפי קונכיות מיוחדות מהנחל.

בעיריית אשדוד, בעקבות הנזקים הקשים של הסופה (לא רק בחופי הרחצה), הזמינו דוח שמאים כדי לאמוד את הנזקים שהסבה הסופה. על פי הערכות, מדובר בנזקים של מיליוני שקלים. כעת צריך להמתין לדוח כדי לדעת כמה בדיוק יעלה לנו לתקן את כל הנזקים.

מצגת תמונות ותיאורים:

 

תמונות לפתיחה בגודל מלא:

 [nggallery id=762]

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה