מו"מ על הנמלים, כל אחד מפרש את הפגישה אחרת


להאזנה לתוכן:

משרד התחבורה לאחר הפגישה בין עיני לכ"ץ: "הוחלט כי הולכים לדיאלוג" .

ההסתדרות: "לא הייתה כל התקדמות"

הפגישה בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ושר התחבורה ישראל כץ בנוגע לרפורמה בנמלים הסתיימה, עם הודעות סותרות בקשר לתוצאותיה:

מלשכת שר התחבורה נמסר: "הוחלט כי הולכים לדיאלוג. השר חזר והדגיש שהוא לא מקיים משא ומתן על הנמלים החדשים. במקביל, צוותי המשא ומתן יקיימו בירור מסודר ומקצועי מול הנהלות הנמלים הקיימים על שדרוגם".

מהסתדרות נמסר כי כי: לא הייתה כל התקדמות בפגישה. הפערים עוד גדולים, והפגישה נערכת כדי לגלות אחריות ולמנוע שביתה..

ועדי העובדים של הנמלים לא השתתפו בפגישה הערב. לפי בכיר באחד הועדים, הדיון הוא רק על מה יקיף המו"מ, והצדדים לא קרובים להסכמות.

לפי מקורות יודעי דבר עולה כי הייתה בכל זאת החלטה מעניינת בפגישה:

הוחלט על הקמת שני צוותי עבודה חדשים –

צוות אחד בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, אשר יבחן את ההעמקה והחידוש של הנמלים הקיימים.

צוות  שני, בראשות הממונה על השכר באוצר, אשר יבחן את תנאי השכר של העובדים בנמלים ויבדוק האם ניתן למנוע משכרם להיפגע עם הקמתם של נמלים חדשים.

נראה כי שני הצדדים מסכימים על הצורך בהעמקה וחידוש של הנמלים הקיימים, אבל העובדים דורשים גם "רשת ביטחון", כספים שיועברו אליהם כדי להבטיח שהכנסתם לא תיפגע בעקבות הפעלת שני נמלים חדשים ומתחרים. 60% מהשכר בנמלים הם פרמיות על הספקי עבודה גבוהים. נמלים חדשים, עם ציוד מתוחכם, יפגעו בתנועת האוניות לנמלים הותיקים ובמשכורתם של העובדים.

בשבועות האחרונים, נשמע שר התחבורה פסימי ביחס לאפשרות לפתור את המשבר ללא שביתה, אולם, נראה שדווקא ההסתדרות לא הייתה מעוניינת להפעיל את הצעד החריף ביותר שברשותה כבר בהתחלה, ולאבד תמיכה ציבורית במאבק העובדים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה