תושב אשדוד ותושבת גן יבנה נפגעו מרובה אוויר בחגיגות ל"ג בעומר, הפציעה זהה, האנשים שונים


להאזנה לתוכן:

עומר סבג בן 23 מאשדוד וניב ניר בת 13 מגן יבנה הגיעובערב ל"ג בעומר לביה"ח 'קפלן', לאחר שבשני אירועים שונים, הם כמעט ואיבדו את ראייתם בעין שמאל בגלל כדור שנורה מרובה אוויר.

ניב ניר (13), תושבת גן יבנה  היא תלמידה בחטיבת הביניים ועומר סבג (23), תושב אשדוד  לשעבר לוחם בהנדסה קרבית, התאשפזו בערב ל"ג בעומר בגלל אותה הפגיעה בדיוק: כדור צהוב שנורה על ידי ילדים ברובה אוויר מסוג 'ביבי גאן (BIBI GUN) במהלך החגיגות פילח את עינם השמאלית, גרם לנזק משמעותי וכמעט לאיבוד הראיה.ניב ניר ועומר סבג. צילום: בית חולים קפלן

 השניים אושפזו בשני חדרים צמודים במחלקת העיניים בבית החולים קפלן. הרופאים בראשותה של פרופ' איילה פולק הצליחו לצמצם את הנזק, ובימים הקרובים יתברר אם הם יזדקקו לניתוח. סבג וניר הודו בחום לצוות הרפואי שהיטיב את מצבם.

 סבג, שאמור להתחיל בעוד כשבוע לימודי תואר ראשון במנהל עסקים במכללה למינהל, הלך לרכבו כדי לנסוע לחגיגות ל"ג בעומר שנערכו אצל חברו, בזמן ששוחח בטלפון נפגע מכדור מסוג 'ביבי גאן (BIBI GUN)  לדבריו של סבג: "שוחחתי עם החבר שלי בטלפון הנייד, וראיתי מול עיניי ילדים רצים ומשחקים. לפתע, משום מקום, הרגשתי כאב חזק מאוד בעין, ולא ראיתי כלום. התברר שילד ירה ברובה אוויר לכיוון חברו שהיה מאחוריי, והכדור פגע בי", סיפר סבג. "הילד היורה נבהל מאוד וניגש אליי מפוחד. אני הרגעתי אותו, ומיהרתי לחדר המיון בבית החולים לקבלת טיפול רפואי".

ניב ניר (13), תלמידת חטיבת הביניים נעמי שמר, בילתה עם חבריה לשכבה במדורת ל"ג בעומר. "במהלך המדורה ראיתי את הבנים משחקים עם רובה, אבל הבנתי שאין בו כדורים או משהו שעלול לסכן אותנו", אמרה ניר. "פתאום ראיתי שהרובה מכוון אליי וקליע ממנו ניפץ את המשקפיים שלי בעוצמה. ואז התחלתי לצרוח מכאבים. החברות נבהלו והתקשרו הביתה, ובאו ולקחו אותי לחדר מיון בבית חולים קפלן". לדבריה בתקופה האחרונה משחקים אצלם עם רובה אוויר, אך היא לא תארה לעצמה כי הוא עלול להזיק במידה כזו.

ד"ר אמיר חדייר, מומחה במחלקת העיניים בבית חולים קפלן, אמר כי השניים הגיעו לחדר המיון בקפלן עם פגיעה חמורה בעינם השמאלית ועברו סדרת בדיקות הדמיה מקיפות לבירור הנזק. "במקרה של ניב, ניתן היה להתרשם מחומרת הפגיעה בעין בהתבוננות במשקפיה המנופצים. רסיסי הפלסטיק גרמו חתך משמעותי בקרנית לכל עומקה ולפגיעה חודרנית בעין", סיפר ד"ר חדייר. "בהמשך הנחנו בעין עדשת מגע טיפולית שמטרתה לקרב את שולי הפצע בתקווה שתהליך הריפוי הטבעי יספיק לאיחוי הפצע. עדיין יתכן שתיאלץ לעבור ניתוח בהמשך".

על סבג סיפר ד"ר חדייר כי "כתוצאה מעוצמת הפגיעה בעינו, נגרם דימום שמילא את חלל העין והביא לאובדן ראיה חמור. המטופל מקבל טיפול תרופתי במאמץ להאיץ את ספיגת הדימום ולאפשר הערכה מדויקת של הצורך בהליך ניתוחי בהמשך". שני המטופלים מאושפזים לצורך השגחה מלאה של הצוות הרפואי.

בעקבות שתי הפציעות הללו, רופאי מחלקת עיניים בקפלן יוצאים בקריאה לציבור ההורים והמחנכים וכן לרשויות האכיפה בישראל, להעלות את מודעות הציבור לסכנה שברובה האוויר שמהווה כלי נשק לכל דבר ועניין. "בשני המקרים מדובר במעשה קונדס שעלול היה לגרום לפגיעה חמורה בעין עד עיוורון. חייבים למנוע בכל דרך את השימוש של ילדים ובני נוער במשחקים תמימים לכאורה, שבמבחן התוצאה הינם מסוכנים ביותר ולא בטיחותיים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה