מאות נוסעים התנפלו על קו אוטובוס אחד לירושלים - צפו בתמונות


להאזנה לתוכן:

מהומה גדולה בתחנה המרכזית באשדוד של מאות נוסעים מתוסכלים, שניסו לעלות בשעות הערב על אוטובוס מאשדוד לירושלים. "מדובר בעשרות ואף מאות נוסעים שהמתינו שעות, חלקם מבוגרים, כדי לעלות על האוטובוס. זה הזכיר תחנת אוטובוס בהודו", סיפר אחד הנוסעים. בשלב מסוים נדרשה התערבות של שתי ניידות משטרה כדי להשיב את הסדר למקום. אגד בתגובה: תנועת האוטובוסים תוגברה ונוספו אוטובוסים שנתנו מענה לעוד כ-300 איש

מאות נוסעים מתוסכלים גרמו למהומה גדולה בקו 448 של חברת אגד מאשדוד לירושלים. האירוע החריג התרחש בשעות הערב של יום שלישי, סמוך לשעה 19:00, כאשר הנוסעים המתוסכלים, שנאלצו להסתפק בתדירות של אוטובוס אחד בכל שעה, כבר לא יכלו יותר לסבול.

"היו במקום עשרות אנשים, לדעתי אפילו מאות, כולם ממתינים לאוטובוס לירושלים וחלקם גם לקו לבאר שבע. כשהגיע האוטובוס אנשים פשוט זינקו עליו. היו שם מבוגרים שניסו להדחף אך ללא הצלחה. אחד מהם סיפר לי שהוא כבר 4 שעות מחכה לעלות לאוטובוס ולא מצליח", כך סיפר תושב העיר שהיה עד למהומה הגדולה בתחנה המרכזית באשדוד.

נהג האוטובוס, שעמד לבדו מול הנוסעים הזועמים, ניסה למנוע מהנוסעים הזועמים לעלות על האוטובוס, אך הוא לא הצליח והוא נאלץ לדומם מנוע. על פי החוק, לנהג אוטובוס מותר להעלות עד 10 אנשים בעמידה, ובאוטובוס היו הרבה יותר מכך.

"הנהג ביקש מאנשים לרדת, אבל אף אחד לא הקשיב לו. זה נמשך דקות ארוכות עד שהוזעקה למקום ניידת משטרה", מספר לנו התושב, שדאג לצלם את כל ההתרחשות. "למקום הגיעה ניידת אחת, וכששני השוטרים בה לא הצליחו להתגבר על ההמון הוזעקה ניידת נוספת. בסופו של דבר הושב הסדר על קנו, אבל בהחלט מדובר באירוע שלא מוסיף הרבה כבוד למדינה שלנו", הוא מספר.

לדברי נוסעים אחרים, בתחנה המרכזית לא היה נציג של אגד אליו יוכלו לפנות הנוסעים, וגם הנהגים אליהם פנו הנוסעים, השאירו את הנוסעים ללא מענה. "פשוט לא היה עם מי לדבר. ביקשנו שיודיעו על העומס, שיוציאו עוד אוטובוסים, אבל במשך כמה שעות זה פשוט לא קרה", סיפר נוסע.

כאמור, רק לאחר שהגיעו למקום שתי ניידות משטרה עם ארבעה שוטרים, הם הצליחו להשיב במעט את הסדר על כנו. "רבים מהנוסעים נותרו מתוסכלים בתחנה. שלא לדבר על כך שיש תחנות איסוף בדרך לירושלים, מה איתם? הם בכלל תקועים באמצע הדרך. זה ממש הזכיר לי התנפלות על רכבות ואוטובוסים בהודו, ממש כמו במדינת עולם שלישי", אמר הנוסע בתסכול, והמתין לאוטובוס הבא לירושלים, שאם יתמזל מזלו הוא יצליח לעלות עליו.

תגובת רון רטנר, דובר אגד:

אגד מפעיל שירות תחבורה ציבורית סדיר מאשדוד לירושלים על פי רישיון הקו של משרד התחבורה. על פי חוק על אגד לא חלה חובה לתגבר את הנסיעות מעבר ללוח הזמנים שאושר על ידי משרד התחבורה אולם במקרים בהם נרשם ביקוש חריג, משתדל אגד לענות על הביקוש החורג על פי יכולתו.

בעקבות הרפורמה בתחבורה ציבורית צומצמה פעילות אגד בתחנה המרכזית אשדוד והועברה למפעילי תחבורה ציבורית אחרים, כגון ויאוליה ואגד תעבורה, וכיום הנוכחות המינימלית של אגד בתחנה אינה דורשת הימצאות סדרן בתחנה.

במקרה זה נרשם ביקוש חריג ובלתי צפוי לשירות בקו 438 בין השעות 19:00-21:00 ואגד הפעיל מאמצים רבים על מנת להוסיף 5 נסיעות נוסף ל-3 המתוכננות, מאמצים אשר סיפקו מענה לכ-300 איש.

ראוי לציין, כי על פי חוק אין לנהג אוטובוס אפשרות לקחת יותר מ-10 נוסעים בעמידה ולכן כאשר נוכח הנהג, כי כמות הנוסעים עלתה על זו המותרת בחוק וכי הוא נתקל בקושי להורות לחלקם לרדת הוא נאלץ להזעיק משטרה. יצויין, כי גם אם ניתן להבין את חששם של מקצת הנוסעים חשש זה אינו סיבה מוצדקת להפר את הסדר הציבורי. 


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה