הורים באשדוד: "דורשים הצבת מיגוניות בבתי הספר השוכנים בקרוואנים"


להאזנה לתוכן:

השבוע התכנס לראשונה ועד ההורים המיוחד שהוקם לצורך המערכה להצבת מיגוניות סמוך למוסדות חינוך בקראוונים. ועד ההורים: "נבקש יפה, ואם לא נקבל, נפעל בדרכים תקיפות"

טילי הגראד שנחתו באשדוד הותירו אזרחים רבים כשהם מודאגים, אך יותר מכולם דואגים דווקא הורים לילדים חרדיים הלומדים בקרוואנים. מדובר בלמעלה מ-3,500 ילדים וילדות שלומדים בכעשרה מוסדות חינוך ברובע ז' בעיר. ילדים אלו נמצאים כל שעות היום באתרי הקרוואנים, כשהם מחוסרי הגנה בסיסית מפני איום הטילים. במקרה של אזעקה חלילה, נדרשים הילדים, על פי הוראות פיקוד העורף, 'להתמגן' כשהם ישובים מתחת לשולחן...

לאחר מתקפת הטילים האחרונה שרק בנס הסתיימה בלי נפגעים בנפש, (למעט אדם אחד שנפצע באורח קל וכמה נפגעי חרדה), החליטו ההורים להתאגד תחת ועד הורים כללי, המייצג נאמנה את אלפי התלמידים מחוסרי ההגנה. לדברי ההורים, בשלוש השנים האחרונות נכשלו מנהלי המוסדות במאמצים להשגת מיגוניות, ובעיריית אשדוד החליטו להתנגד להצבת מיגוניות, כחלק מלחץ פוליטי על הממשלה שתגיב ביתר חריפות לכל מקרה של ירי טילים על העיר. לטענתם, ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, חושש שאם יוצבו מיגוניות באשדוד, היא תקבל צביון של יעד לגיטימי לירי טילים, והממשלה תתייחס למקרים כאלו בפחות חומרה מכפי שהוא היה מצפה ממנה להתייחס.

בוועד ההורים החדש מתנגדים לכך שהילדים הרכים משמשים כלי להפעלת לחץ: "אם מנהיגי העיר מעוניינים להפעיל לחץ פוליטי, הם מוזמנים לשבות רעב מול משרד ראש הממשלה, או לתלות את עצמם על גשר המיתרים בכניסה לבירה" הם אומרים. "אנחנו מצפים שהילדים שלנו יקבלו הגנה מקסימאלית, ואם לשם כך יש להציב מיגוניות בכל מוסד השוכן בקרוואנים, אנחנו לא נשקוט עד שהמיגוניות יוצבו במקום".

על פי תוכנית הפעולה שגובשה בישיבה הראשונה שהתקיימה, יפנה ועד ההורים בתחילה לראש העיר ד"ר לסרי, וינסה לבוא עימו בדברים להצבת מיגוניות: "אם נזכה ליחס חיובי ואוהד כולל התחייבות להצבת מיגוניות בפרק זמן סביר, אנחנו נהיה הראשונים לברך את ראש העיר ולהכיר לו טובה על כך" הם מבטיחים. "אבל אם חלילה ניתקל בחומות בצורות, לא נחשוש להבקיע את החומות הללו, ולפעול בכל דרך כדי להשיג את המטרה. נפעל בדרכים משפטיות, פוליטיות, ציבוריות ובכל דרך שנמצא לנכון, כדי להשיב את הביטחון האישי לכל אחד מאותם 3,500 ילדים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה