מיום שלישי שביתה במתנ"סים (וידאו)


להאזנה לתוכן:

כך הודיע יו"ר ההסתדרות החדשה, עופר עיני, בכנס שנערך ביום ראשון השבוע. יו"ר ועד עובדי החברה העירונית, מאיר גבאי:" יש אישור של בית המשפט לשביתה". עופר עיני: "אם מדובר בקטע עקרוני, ראש העיר ימצא אותי מולו בכל הכח". יו"ר המרחב, חיים שייב, נוטרל מהובלת המאבק של עובדי החברה

ההסתדרות קיימה ביום ראשון כנס לעובדי החברה העירונית למתנ"סים באשדוד. בכנס הודיע יו"ר ועד העובדים, מאיר גבאי, על שביתה בחברה העירונית שתחל ביום שלישי, יום לפני תחילת הקייטנות. הכנס, שנועד לחלוקת צ’קים לעובדות החברה ששבתו בשביתה הקודמת, הפך ליריית הפתיחה למאבק מחודש. גבאי פונה לעיני ואומר: "אנחנו מבקשים את הסיוע שלך, אנחנו ביום שלישי נצא לשביתה, אנחנו נשבש להם את הקייטנות. כל העובדות שעובדות בגיל הרך, משרתות את כל תושבי אשדוד: עובדי נמל, עובדי עירייה וכו’. לא מגיע להם הסכם?"

ארנון בר דוד, יו"ר המעו"ף בהסתדרות:" מה יש בעיר הזאת שהתזמורת האנדלוסית מתפרקת להם בין הידיים, והעובדים הופכים לאוייבים, למה? בגלל שהם רוצים להתארגן? הבקשה היחידה היא זכויות לעובדים והפסקת שלטון הפחד. לא יכול להיות שלמקורבים יתנו. יש להם למנהלה הרבה מה להסתיר, הם רוצים להמשיך לעשות את שלהם, אנו לא ניתן להם". בר דוד מציין שמדובר בשביתה ללא הגבלת זמן: "אנחנו כאן עם עופר עיני כדי להוביל אותכם למאבק, כאשר עופר עיני פה, אני רגוע".

עופר עיני, יו"ר ההסתדרות החדשה ואחד האנשים החזקים במשק בעת האחרונה, עלה לנאום לקול תשואות חבריו להסתדרות ועובדי החברה. בתחילת דבריו, מבקש עיני שלא ימחאו לו כפיים, "באתי לעבוד", הוא אומר לנוכחים. עיני פונה בדבריו לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי ואומר: "ביום הבחירות התחייבת שיהיה הסכם קיבוצי לעובדי המתנ"סים". עיני מספר שנפגש עם יהודה אבידן, שמנהל את המשא ומתן מטעם החברה, אך לדברי עיני התשובות שקיבל הייתה סביב הכסף. "שאלתי אותו: נניח שזה לא יעלה לך כסף, אתה מוכן לחתום הסכם קיבוצי, התשובה הייתה לא... יש פה מאבק עקרוני". עיני מציין בדבריו שאם מדובר בקטע עקרוני, למנוע מהעובדים להתארגן "תודיע לראש העיר שהוא ימצא אותי מולו בכל הכח". עוד מציין עיני שהוא תמיד מוכן למשא ומתן רציני ועד יום שלישי עדיין יש זמן לדבר.

עיני פונה לעובדים ואומר: "אם תחליטו לפתוח בשביתה, תהיו רגועים, כל יום של שביתה תקבלו תשלום מלא, אבל תקחו בחשבון שיינסו לשבור אותכם. אני חתמתי על הצ’קים שהבאנו לכם לפה, זו בושה וחרפה, כל עובד רוצה להתפרנס בכבוד. זה לא יהיה הביקור האחרון שלי פה".

 

 

עיני פונה ליו"ר וועד העובדים, מאיר גבאי ומציין בפניו שחדר המצב בהסתדרות עומד לרשותו, עוד מציין עיני: "אם מפטרים אחד,כולם הולכים". בהמשך דבריו מנטרל עיני את יו"ר המרחב, חיים שייב, מהובלת המאבק, לטענתו בגלל שאשדוד עיר פוליטית וכדי שלא יאשימו את ההסתדרות בניגוד אינטרסים. לוועדי העובדים של הנמל , חברת חשמל ועוד שהגיעו לתמוך בעובדי המתנ"סים, אומר עיני: "חברה, תנו כתף, שלא ירגישו שהם לבד וביחד נצליח". בסיום דבריו אומר עיני: "מה, לא יהיו מתנ"סים באשדוד? יהיו, על אפו וחמתו של ראש העיר".

 

שאלנו את גבאי בסיום דבריו של עיני, אם בית המשפט מאשר לצאת לשביתה, לדבריו יש אישור לכך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה