סיום פרויקט מיל"ה


להאזנה לתוכן:

פרויקט משאלה חווייתית- מיל"ה (מובילים יחד למען הנוער), ציין השבוע סיום מחזור רביעי. בטקס מרשים שנערך במתנ"ס עם שלום בעיר, קיבלו תעודות סיום בוגרי הפרויקט, בני נוער תושבי העיר. הפרויקט, הנקרא משאלה חווייתית מיל"ה, התקיים בשיתוף הרשות העירונית למאבק להתמכרויות ובאלימות בעיר ותחנת משטרת אשדוד

התכנית הפועלת ברשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות באשדוד ברשות המנכ"לית הגברת סימונה מורלי, יחד עם מנהלי הפרויקט יניב פרלמוטר ולילי צרויה, מהווה כלי התערבות ייחודי תוך שילוב מרבי של תשומות כל המערכות הקהילתיות (משפחה, שירותי טיפול, תעסוקה, חינוך ופנאי) למתן רשת ביטחון קהילתית לקריאת החזרתם של בני נוער מנותקים עוברי חוק מערכות משלבות בקהילה ושילובים בה.

פרויקט מיל"ה הוא פרויקט הדגל של משטרת ישראל בכל הקשור לקשר עם הקהילה.

מדובר בפרויקט ערכי, בו תחנת משטרת אשדוד מאמצת לחיקה בני נוער בעלי עבר פלילי, חלקם עם תיקים פליליים פתוחים המיועדים לכתבי אישום.

באמצעות ליווי של נציג בתחנה, תמיכה, לימוד ועזרה מסייעים לאותו נער לחזור לחיים נורמטיביים.

בנוסף, מדריך נוער מטעם הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות, מלווה את הנערים לאורך השנה, מדריך אותם ומעביר להם תכנים ערכים וחינוכיים.

בשנה האחרונה, מעבר לאותם תכנים ביקרו הנערים, בבית לווינשטיין, במוזיאון למדע וקינחו בפעילות אתגרית בפיינטבול.

בסוף החודש שעבר ציינו בפרויקט את סיומו של מחזור רביעי. הטקס נערך במתנ"ס ברובע י"א.

זה המקום לציין כי המש"ק רס"מ דניאל אדרי הוא האחראי לליווי הפרויקט מטעם התחנה וליווה את חניכי הפרויקט לאורך המפגשים השונים. יחד עם מדריך חברתי מפרויקט "משאלה חוויתית", לידור רענן.

הקבוצה הורכבה מ- 15 נערים (המחזור הגדול ביותר) בגילאי 15-17 אשר עברו עבירה או עבירות פליליות ובעלי סיכוי לשיקום.

בני נוער הנמצאים בהליכים משפטיים וזקוקים למסגרת התערבות בקהילה.

ייחוד הקבוצה בניגוד לקבוצות משאלה אחרות, מתבטא בשיתוף הפעולה הישיר בין הנערים, הקבוצה והמשטרה שמלווה את הקבוצה בקשר ישיר לאורך השנה, בליווי של השוטר הקהילתי.

כמו כן, בסיום אחד הנערים נשא דברים שסיכמו שנה של עשייה, בדבריו אמר:

"כל נער טועה בחייו, כל נער סוטה הצידה, אבל לא לכל נער ניתנת הזדמנות למסלול. אנו חבריי פרויקט מילה 2015 רוצים להודות מקרב לב למשטרת אשדוד, וכן לרשות על תוכנית זו, שנתנה לנו לראות את החיים בצורה שונה, על לחיות לצד החוק ולהיות אדם, שמכבד את הזולת. אנו פותחים דף חדש ומאחלים לעצמנו הצלחה גדולה, פרויקט מילה 2015". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה